Sökning: "metod marknadsundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden metod marknadsundersökning.
1. Möjlig användning av app för digitalvård av högt blodtryck : insikter från marknadsundersökning samt litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Bakgrund: Nästan en tredjedel av världens vuxna befolkning har högt blodtryck. Högt blodtryck definieras som systoliska tryck≥ 140 mmHg och/eller diastolisk tryck ≥ 90 mmHg. För att få vård för sitt höga blodtryck har metoden länge varit att gå till en vårdcentral för att båda mäta blodtrycket och få medicin. LÄS MER
2. Sondidentifiering för gasturbin : Probe Identification of Gas Turbine
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för systemteknikSammanfattning : Examensarbetet utfördes på uppdrag av Siemens Industrial Turbomachinery AB i Finspång, som är världsledande inom gas-och ångturbintillverkning. Uppgiften bestod av att hitta en lämplig teknik för att identifiera företagets mätsonder samt att beställa hem ett system för testning och implementering. LÄS MER
3. En marknadsundersökning av seniorbostadsmarknaden i Sverige : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Befolkningen i Sverige ökar stadigt och främst bland de äldre åldersgrupperna. Prognoser visar att 25 % av befolkningen kommer att utgöras av pensionärer år 2040. Den ökade andelen äldre ställer högre krav på företagen på bostadsmarknaden då behovet av tillgänglighetsanpassade bostäder ökar. LÄS MER
4. Dörrstängningskoncept för slagdörrar
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, MaskinteknikSammanfattning : Syfte – Syftet med arbetet är att ta fram en ny dörrstängare som kan appliceras på företagets dörrsortiment. Fokus ligger på innovation och nytänkande. LÄS MER
5. Activity Based - a way of working for an activefuture
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The real estate industry is facing a major change. The activity based working is promoted heavily by real estate companies, brokers and consultants as the future workplace. Knowledge and information is however limited. Many concepts have a tendency to get mixed up when companies on the market choose to formulate their own concepts. LÄS MER