Sökning: "metod och material csr"

Visar resultat 6 - 10 av 104 uppsatser innehållade orden metod och material csr.

  1. 6. H&M - det hållbara valet? : En fallstudie av H&Ms CSR-kommunikation via Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Amanda Sjökvist; Ann-Sofie Tjernberg; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Kommunikation; H M; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Under de senaste åren har H&M utsatts för kritik från många håll. De har anklagats för att inte alltid handla etiskt eller ta sitt sociala ansvar och har bland annat anklagats för rasism och greenwashing. LÄS MER

  2. 7. Survival of Zirconia Implants: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Parvin Mohseni; Ahmad Soufi; [2023]
    Nyckelord :dental implant; failure; implant; meta-analysis oral implant; systematic review; zirconia implants;

    Sammanfattning : Aim To assess the clinical outcomes of zirconia implants, namely survival rate and the prevalence of fracture, based on a systematic review of the literature. Material and method An electronic search was conducted in three databases (PubMed, Web of Science, Science Direct), last updated in October 2022. LÄS MER

  3. 8. Den hållbara mjölken : En legitimeringsanalys av de svenska mejeriföretagens”corporate social responsibility”-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecca Jansson; Elvira Lindskog; [2023]
    Nyckelord :Legitimeringsanalys; diskurs; hållbarhet; CSR; mejerier;

    Sammanfattning : Mejeriföretagen i Sverige har länge marknadsfört mjölk som en hälsodryck, men under senare år har fokuset i marknadsföringen riktats mot hållbarhet. Syftet med denna studie är därmed att synliggöra hur de fyra största mejeriföretagen i Sverige legitimerar sociala praktiker om att agera hållbart. LÄS MER

  4. 9. CSR – knepet att LYFTa sitt varumärke? - En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elika Shafei; Sara Attermalm; [2022-02-10]
    Nyckelord :LYFT; CSR; Corporate Social Responsibility; tobaksfritt snus; legitimitet; retorisk textanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur det tobaksfria snusföretaget LYFT kommunicerar sitt varumärke utifrån CSR för att erhålla legitimitet. Teori: CSR-pyramiden, ansvarsprofilering, ansvarsretorik, legitimitet. Metod: Kritisk retorikanalys. Material: Innehåll från LYFTs hemsida samt tre inlägg på @lyft_sveriges instagramkonto. LÄS MER

  5. 10. En undersökning av samverkan inom det svenska Fjällsäkerhetsrådet och dess betydelse för det säkerhetsfrämjande arbetet inom fjällsäkerhet : En undersökning om riskhantering inom äventyrsturism

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för forskning om samhällsrisker, CSR (från 2020)

    Författare :Karin Johansson; [2022]
    Nyckelord :Mountain safety council; adventure tourism; collaboration; safety promotion work; mountain safety; Fjällsäkerhetsrådet; äventyrsturism; samverkan; säkerhetsfrämjande arbete; fjällsäkerhet;

    Sammanfattning : Äventyrsturism är en form av naturrelaterad turism där aktiviteter med olika grad av risk står i fokus för upplevelsen. Globalt har äventyrsturism kommit att bli en bransch som växer, samtidigt som den utgör en viktig inkomstkälla för många av de samhällen som erbjuder upplevelser inom konceptet. LÄS MER