Sökning: "metod tentamen"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden metod tentamen.

  1. 1. HOW CAN COMPUTER-BASED PROGRAMMING EXAMS BE IMPLEMENTED FOR ENGINEERING STUDENTS?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Aria Richard Farshchi Alvarez; Fredrik Gölman; [2021]
    Nyckelord :Examination; Programming; Learning management system; Moodle; Computer-based; Digital; Cheat-prevention; Tentamen; Programmering; Lärplattform; Moodle; Datorbaserad; Digital; Fuskförebyggande;

    Sammanfattning : Programmering inkluderar vanligtvis användningen av en dator och en textredigerare, men ändå avslutas programmeringskurser vid högskolor och universitet ofta med traditionella skriftliga tentor för att bedöma studenternas förvärvade praktiska kunskaper. Denna traditionella examineringsmetod begränsar komplexiteten i programmeringsproblem och kan leda till oavsiktliga subjektiva bedömningar. LÄS MER

  2. 2. Kurslitteraturens språk upplevs förlora betydelse så snart budskapet uppfattas av läsaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Judit Korcsolán; [2015]
    Nyckelord :language-dependent memory; text books; levels of processing; mother tongue; språkberoende minne; kurslitteratur; bearbetningsnivåer; modersmål;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska hur individer upplever sin prestation och själva inlärningssituationen då kunskap som ska läras in på ett språk ska återges på deras modersmål i form av tentamen eller i andra diskussionssituationer. Sex personer intervjuades om deras upplevelser att läsa kurslitteraturen på ett främmande språk och sedan återge den inlärda kunskapen på deras modersmål, i detta fall, svenska. LÄS MER

  3. 3. Genomströmning på kurser i redovisning - Kursdesignens påverkan på kursresultat

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Lerge; Patricia Bielinski; [2009-06-17]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Svenska universitet och högskolor har ett, av staten, givet spelrum vad gäller utformning av utbildningar. Det finns centrala riktlinjer för hur utbildningen bör se ut men det är upp till varje enskilt lärosäte att tolka de övergripande mål som finns. LÄS MER

  4. 4. Iterera, iterera, iterera : En studie om hur en upprepande designprocess kan förbättra användbarheten i Provbankens interaktiva distansprov

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Pehr-Henric Danielsson; [2006]
    Nyckelord :Usability; usability test; usability heuristics; design; design principles; distance education; interface; golden rules; interactive; iterative; process; prototype; test; examination; Användbarhet; användartest; användbarhetsprinciper; design; designprinciper; distansutbildning; gränssnitt; gyllene regler; interaktiv; iterativ; process; prototyp; prov; tentamen;

    Sammanfattning : Provbanken är en del i ett nationellt provsystem som är tänkt att vara ett bedömningskomplement till existerande prov i gymnasieutbildningen. Växjö universitet har varit delaktig i utvecklingen av prov för de yrkesinriktade ämnena sedan 1997. LÄS MER

  5. 5. Genomströmning: belysning av genomströmningen på delkurs objektorientering för systemvetenskapliga programmet Design & Administration och kursen i Informatik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Ingegerd Forsberg-Holm; Madelen Ohlsson; [2000]
    Nyckelord :examination; inlärning; kunskap; kvalitetsutvecklingsprogram; utvärdering; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi har undersökt ett problem med förankring i en verklig utbildningssituation. Institutionen för Informatik på Lunds universitet hade en längre tid haft problem med genomströmning på en av sina delkurser inom systemvetenskapliga programmet och kursen i Informatik. LÄS MER