Sökning: "metoddiskussion -borås"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden metoddiskussion -borås.
1. Tvålärarsystem som pedagogisk praktik : En kvalitativ studie om hur tio lärarpar beskriver hur tvålärarsystemet påverkar deras undervisning och möjligheten att möta elevernas behov
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Tvålärarsystem är ett arbetssätt som blir vanligare i svenska skolan. Det går ut på att två klass–eller ämneslärare delar på ansvaret för eleverna och dess tillhörande planering, undervisning och bedömning. LÄS MER
2. ”Hjälp! Min elev headbangar till musik om blodbad och kyrkobränder” : En kvalitativ intervjustudie om hur musiklärare på kulturskola och gymnasium förhåller sig till samt hanterar metaltexter i undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en förståelse för hur musiklärare på kulturskola och gymna- sium förhåller sig till att undervisa i metal- och hårdrocksgenren utifrån dess textuella innehåll. Studien grundar sig på det hermeneutiska perspektivet och en interpretativistisk kunskapssyn. LÄS MER
3. Erfarenheter under pandemin hos patienter med psykossjukdom
Magister-uppsats,Sammanfattning : Inledning: Covid-19 pandemin drabbade världen år 2020 och medförde en social distansering i flertalet länder. Det finns en kunskapslucka i Sverige kring hur pandemin och restriktionerna har påverkat personer med allvarlig psykisk sjukdom. LÄS MER
4. Digitala verktyg på utbildningen för landskapsarkitekter : optimal undervisning för digitala program
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Att lära sig nya saker är en stor del av att ta sig igenom en utbildning och undervisning kan ske på många olika sätt. Detta arbete handlar om att undersöka om undervisningen av digitala verktyg på landskapsarkitektutbildningen i Alnarp är optimal. LÄS MER
5. Språkets påverkan på andraspråkselevers provtagande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt behandlar språkliga svårigheter med matematiken, specifikt för elever med andraspråk, vid provtagande. Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka hur forskning belyser språkets påverkan på andraspråkselevers provtagande i matematik på grundskolenivå. LÄS MER