Sökning: "metoder för kundundersökningar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden metoder för kundundersökningar.

  1. 1. Auditorium design for niche cinemas : Gathering of general design guidelines and implementation at Cinema Capitol

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Emil Sollenby; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under 1900-talets första decennier var biografer något som utformades med ståtlig arkitektur och varierade uttryck, men sedan 1970-talets ”biografdöd” har det blivit mer lukrativt att driva biografer i stora komplex med tiotals salonger under samma tak. Utvecklingen av nya multibiografer och ständiga nedläggningar och ombyggnader av äldre biografer har lett till en mycket likriktad design hos en absolut majoritet av Sveriges biografer. LÄS MER

  2. 2. Hjälpmedel för mindre tvätterier

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ida Peterson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utförts i samarbete med Ergotopia, som håller på att utveckla ergonomiska hjälpmedel för olika branscher. Ergotopias första produkt är en bäddprodukt som underlättar bäddning på hotell och inom vården. LÄS MER

  3. 3. Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Bornsäter; Sara Hoffsten; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Empathic Design; Market Research; Marketing Research; Product development; Service development; Unconscious needs; Observation; Prototypes; Marketing; Industrial Design; Designtänkande; Markandsundersökningar; Kundundersökningar; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Empatisk Design; Behov; Latenta behov; Omedvetena behov; Observation; Prototyper; Marknadsföring; Industridesign;

    Sammanfattning : När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. LÄS MER

  4. 4. Cellphone Survey System : En studie om marknadsförhållanden och produktlansering för Tradewell Group AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Felix Berglund; [2009]
    Nyckelord :Product launch; product development; methods for collecting data; statistical surveys; customer surveys; Produktlansering; produktutveckling; datainsamlingsmetoder; statistiska undersökningar; kundundersökningar;

    Sammanfattning : Today’s market for companies doing statistical surveys is a market consisting of mostly standardized methods where differentiating your company from the competitors is hard. Simultaneously both the society at large and technology in specific is under constant development and everything needs to be done at a faster pace with better precision. LÄS MER