Sökning: "mia hedlund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden mia hedlund.

  1. 1. Bearbetning av digitala röntgenbilder : en enkätstudie i hur olika bearbetningar påverkar bedömningen av knäledsröntgen på hund och katt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Mia Hedlund; [2021]
    Nyckelord :digitala röntgenbilder; bearbetning; kantförstärkning; knäled; hund; katt;

    Sammanfattning : Röntgen används dagligen i den veterinärmedicinska kliniken och är ett mycket användbart diagnostiskt verktyg. I dagsläget existerar röntgensystem där användaren har stora möjligheter att bearbeta den digitala röntgenbilden på olika sätt och på det viset skapa röntgenbilder med olika utseenden. LÄS MER

  2. 2. Barnfrihet : en analytisk studie i motoffentlighetsretorik och identitetsskapande

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Hedlund; Mia Löfstedt; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hästhållningens påverkan på prevalensen av stereotypier hos häst

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public Health

    Författare :Mia Hedlund; [2015]
    Nyckelord :häst; stereotypi; hästhållning; beteende; foder; motion;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att beskriva hästhållningens effekter på förekomsten av stereotypier hos hästar. Jag kommer även att diskutera hur hästhållningen påverkar förekomsten av stereotypier, varför vi håller hästar så att de utvecklar stereotypier och hur förekomsten av dessa kan förebyggas. LÄS MER

  4. 4. Det var en gång : Analys av berättelser i skolår 3 och 5

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Mari-Ann Hortán Hedlund; Mia Walther; [2006]
    Nyckelord :textanalys; skrivutveckling; funktionell analys; strukturell analys;

    Sammanfattning : I den här undersökningen analyseras texter skrivna av elever i olika skolår. Skillnader i texterna jämförs på helhets-, menings-, ord- och teckennivå, mellan de olika skolåren. Tjugo texter, tio från skolår 3 och tio från skolår 5, analyseras funktionellt och strukturellt. LÄS MER