Sökning: "mia nilsson lunds universitet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden mia nilsson lunds universitet.
1. En studie om anknytningsstil hos par som kommer till familjerådgivningen
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I denna kvantitativa tvärsnittsstudie undersöktes om det fanns några skillnader av tendenser i anknytningsstil mellan par på familjerådgivning och en icke-klinisk grupp. Det undersöktes även om det fanns några skillnader av tendenser i anknytningsstil mellan olika familjerådgivningsmottagningar. LÄS MER
2. Litteracitet, små barn och ipad : en fallstudie av ett barnbiblioteks användande av ny teknik i en läsfrämjande kontext
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Reading and literacy in relation to technology development and a changing media landscape is an area of current interest, not least because several studies show that Swedish children´s reading abilities are decreasing. The aim of our study is to gain a deeper insight into how a new technical tool can be used and comprehended in a reading promotion activity in a library context. LÄS MER
3. Föräldrautbildning för adoptivföräldrar: För adoptivbarnets bästa?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Abstract The purpose of this essay was to study the parental education for adoptive parents. It´s provided by law since 1/1-2005 that parents have to participate in this education-program before they adopt. LÄS MER
4. Barns fritid - tid för återhämtning eller en stressfaktor? : en enkätundersökning bland 11-åriga barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose for this composition was to examine what children do in their leisure time, children’s views on their leisure time related to the concepts of stress and recreation, and how children define the concept of stress. Our main questions were; What do children 11 years of age do in their leisure time? Do children think that their leisure time offers enough time for rest and recreation? Do children feel stressed in their leisure time, and if so, in what situations? Are there any differences between boys and girls? To answer these questions we designed a questionnaire which we distributed in two 5 th. LÄS MER