Sökning: "micro meso macro"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden micro meso macro.

  1. 1. “Det viktiga går att ha kvar.” Existentiella perspektiv på klimatkrisen : en kvalitativ religionspsykologisk fallstudie på individ-, grupp- och samhällsnivå

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Marie Vildhammar Okker; [2024]
    Nyckelord :climate worry; existential concerns; existential health; resilience; psychology of religion; klimatkänslor; klimatångest; klimatoro; existentiell hälsa; yttersta frågorna; resiliens; religionspsykologi; psykisk hälsa;

    Sammanfattning : Climate change is perceived as one of the most serious threats to humanity. Overthe last decade self-reported anxiety has increased in the Swedish population,especially among children and young adults. LÄS MER

  2. 2. Key challenges in SFI education: teacher’s perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Fatemeh Heravi; [2023-07-04]
    Nyckelord :Swedish for immigrants; marketisation; SFI; procurement; Teachers’ challenges; public policy;

    Sammanfattning : Aim: The study aims at investigating SFI teachers’ perspectives about different types of challenges they confront with, and the impact that perceived challenges have on teachers’ practices in Gothenburg, Sweden. Theory: Socio-ecological framework was used to comprehend how multiple factors at various levels affect the teachers work and their practices as well. LÄS MER

  3. 3. "Det är inte det jag är här för, jag är här för att undervisa" : En studie över hur ämneslärare i dans tolkar och förhåller sig till gymnasieskolans fostrande uppdrag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Sara Bergström; Hanna Persson; [2023]
    Nyckelord :dance pedagogy; curriculum; fostering; upper-secondary school; democracy; prosocial behaviour; subjectification; danspedagogik; värdegrund; fostran; gymnasieskola; demokrati; prosocialt beteende; subjektifiering;

    Sammanfattning : The Swedish school’s fostering assignment is a well-researched field within social science, but there is a lack of research regarding the assignment related to dance. Therefore, the purpose of this study is to contribute to an understanding of the fostering assignment in relation to dance. LÄS MER

  4. 4. DIGISKUA : "Vi får lära eleverna att det är OK att misslyckas." En studie om ämneslärares upplevelser av utvecklingsarbete på vetenskaplig grund i särskild undervisningsgrupp.

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Zahra Motavalli; [2023]
    Nyckelord :school development project; agency; teachers experiences; language development; digitization; social constructivism; inclusion; special education; skolutvecklingsprojekt; agency; lärares upplevelser; språkutveckling; digitalisering; socialkonstruktivism; inkludering; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Lärares villkor att ingå i skolutvecklingsprojekt är starkt kopplat till samhälls- och policyförändringar på makro- meso- och mikronivå. På mikronivå har ämneslärare i en särskild undervisningsgrupp ingått i ett forskningsutvecklingsarbete inom Språkutvecklande digitaliseringsarbete då det finns ett utvecklingsbehov inom dessa områden. LÄS MER

  5. 5. Role Expectations as Motivators of Mass Violence Perpetration : A Normative Approach to Understanding Perpetrator Behaviour During the Yugoslav Wars from 1991–1995

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Hugo Valentin-centrum

    Författare :Otilia Rehnström; [2023]
    Nyckelord :Yugoslav Wars 1991-1995; Perpetrator behaviour; role expectations; social norms; role strain; role conflict;

    Sammanfattning : The enduring question of why apparently ordinary individuals participate in the systemic perpetration of mass violence hallmarks genocide studies, and it arose yet again when the multifarious atrocities faced by civilians in the Yugoslav Wars of 1991–1995 were apparent. With explanations resting on notions of “ancient hatreds” having been denounced in favour of ones that emphasise the role of emotions like fear and resentment, ethnic myths and symbols, and competition on group and individual levels of society, there remains some issues with these approaches; they cannot account for what motivates variations in behaviour by on-the-ground perpetrators nor can they describe the process by which violence develops in tandem on micro- and meso-levels, while still accommodating macro-level causes for conflict. LÄS MER