Sökning: "micro-celebrity"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet micro-celebrity.

  1. 6. Influencer Marketing : A mixed method study on the effectiveness and spread of influencers

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Elias Pärlhem; Johan Rutberg; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Opinion Leader; Micro-celebrity; Relationships; Instagram; Social Media; Influencers; Personality; Expertise; Influencer marknadsföring; Opinionsledare; Mikrokändis; Relationer; Instagram; Sociala medier; Influencers; Personlighet; Expertis;

    Sammanfattning : This mixed method study set out to investigate how businesses in the fashion and apparel industry can optimize working with two types of influencers; micro-celebrities who rely on their personality to influence, and opinion leaders who rely on their expertise to influence. This was explored through three different research questions. LÄS MER

  2. 7. The value creation in brand public

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zana Rama; Hongwei Han; [2018]
    Nyckelord :Brand public; brand community; crowd; affectivity; connective action; social status game; micro-celebrity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Brand public is a new theory developed as a brand communication on social media. The aim of this thesis is to reveal the value creation of brand public in contrast to the values created by brand community Methodology: We apply a postmodern perspective and our study is constructionistic, therefore we have selected the qualitative approach called netnography. LÄS MER

  3. 8. Söndagsbrunch och fredagslunch : En semiotisk bild- och textanalys av influencers matbilder på Instagram samt responsen från följarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmie Olsson; Julia Thor; [2017]
    Nyckelord :influencer; micro celebrity; instagram; social media; power; semiotic; influencer; mikrokändis; instagram; sociala medier; makt; semiotik;

    Sammanfattning : Den här studiens problemformulering grundar sig i de underliggande maktstrukturer som finns på den sociala plattformen Instagram. Studien fokuserar på hur framstående Instagramprofiler, så kallade influencers, presenterar sina matbilder. LÄS MER

  4. 9. The Social Media Influencer and Brand Switching.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amber Gulamali; Julia Persson; [2017]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Brand Switching; Instagram; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to find out which type of informant the Social Media Influencer embodies when consumers voluntarily switch brands after the endorsement of a brand by a Social Media Influencer. To answer the research question, this thesis utilised a quantitative questionnaire which was created with the help of a qualitative pre-study to assess the relevance of dimensions proposed in the literature. LÄS MER

  5. 10. Avmystifieringen av det moderna barnet : En kvalitativ innehållsanalys ur ett semiotiskt perspektiv av två svenska Instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Jivtegen; Andreas Petersson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Children; Depiction; Mythologies; Micro-Celebrity; Relevance Theory; Semiotics; Instagram; Barn; Framställning; Mytbildning; Micro-Celebritet; Relevance Theory; Semiotik;

    Sammanfattning : Instagramkonton där föräldrar exponerar sina barn blir allt vanligare och allt mer populära. Detta kräver att barnen framställs på ett vis som är tilltalande för mottagarna. LÄS MER