Sökning: "microtransactions"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet microtransactions.

  1. 1. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet; Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER

  3. 3. Volitional Vanity : A study on the players of Path of Exile and their premium purchases

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Mauricio Singh Martinez; Sini Tang; [2021]
    Nyckelord :game design; microtransactions; path of exile; theory of consumption; cosmetic items; vanity items;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis presents a study mainly focused on players’ motivations of purchasing cosmetics items in Path of Exile, a free-to-play, action role-playing game. A “Theory of Consumption” is used in this paper as the theoretical framework. LÄS MER

  4. 4. Lootlådor och gambling: Två sidor av samma mynt. En rättssociologisk kvalitativ studie av lootlådor inom dataspel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Hannes Häggström; Alexander Degirmenci; [2020]
    Nyckelord :loot boxes; microtransactions; video games; gambling; problem gambling; addiction; regulation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Loot Boxes in video games are a controversial phenomenon that has gotten more and more attention from the gaming community and legislation bodies in recent years. The cause of this controversy is its apparent similarities to gambling and therefore the increased risks of problem gambling amongst gamers, which has in turn drawn the attention of governments around the world. LÄS MER

  5. 5. The loot box dilemma : A qualitative thesis of video game players interactions and mitigation of unethical aspects in loot boxes.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK); Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Simon Bergstedt; Pontus Skoglund; [2020]
    Nyckelord :Microtransactions; Loot box; Gambling; design guidelines; behavior intentions.; Microtransaktioner; Loot box; Gambling; Design riktlinjer; Beteende avsikt.;

    Sammanfattning : In-game purchase options are referred to as microtransactions and have become a common revenue for modern video games. Microtransactions refer to small payments made inside of video games to acquire game content. The phenomenon of microtransactions is often related to "loot boxes". LÄS MER