Sökning: "migrant students"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden migrant students.

  1. 1. Unfold the Untold Stories: Journey of Permanent Resident, Bangladeshi Migrant Student in Sweden.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :MD Raihan Khandaker; [2024]
    Nyckelord :Aspirations and achievements of migrant students; Transnationalism and Bangladeshi student migrants in Sweden; Social anthropology; Socio-cultural challenges for migrant students in host countries; Spider net connections; and hidden barriers; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the experiences of Bangladeshi migrant students who have obtained permanent residency (PR) status in Sweden. This study examines the Bangladeshi migrant students’ aspirations and achievements, daily experiences, and challenges in maintaining their transnational identities in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Emotion in adult learing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Sara Shadabi; [2023-02-16]
    Nyckelord :adult education; migrant learners; Swedish for Immigrants SFI ; host country language learning; emotional states;

    Sammanfattning : Aim: Of particular interest to this research are migrant students’ emotional states in the courses Swedish for foreigners (in Swedish “Svenska för invandrare” or SFI Swedish for immigrants) and their learning process, including types of emotions, reasons for the occurrence of these emotions, and the influence these emotions may have on learning. The study has an overarching research aim that incorporates identifying the main types of emotional states of SFI migrant students in Sweden, analysis of the dependency of emotional states of students on their studies, socialization, and integration. LÄS MER

  3. 3. Exkluderande praktiker i grundskolans engelska klassrum : -En nexusanalys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Amir Ramulić; Charbel Sununu; [2023]
    Nyckelord :Exclusionary practices; Migrant-background pupils; Social action; Justified exclusion; English as a Second language; Subject hierarchy; Language hierarchy;

    Sammanfattning : In recent years, Sweden has seen a vast increase in the number of migrant-background pupils entering the school system. According to official policies, these students should be included in everyday school activities wherever possible. LÄS MER

  4. 4. A Belonging Paradox : Exploring the Reception of Ukrainian Refugee Pupils into Swedish Schools

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för migration, etnicitet och samhälle (REMESO)

    Författare :Bianca-Miruna Ardeleanu; [2023]
    Nyckelord :belonging; inclusion; Ukrainian refugees; migrant students; Swedish schools; Temporary Protection Directive; studiehandledning;

    Sammanfattning : The Russian invasion of Ukraine in February 2022 has forced millions of Ukrainian citizens, especially women and children, to seek refuge in other countries, including Sweden. Given the large number of Ukrainian refugee children, it is of utmost importance that they have the possibility to continue their education abroad. LÄS MER

  5. 5. Varje ord ett vägskäl: en komparativ studie av de styrdokument som reglerar utbildning för nyanlända elever i Sverige och i Andalusien

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Björn Reisnert; [2022]
    Nyckelord :L2 teaching in Sweden and in Andalucia Spain ; migrant students; policy documents; second language students; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka likheter och skillnader det finns i de styrdokument som reglerar utbildningen för nyanlända elever i Sverige och i den autonoma regionen Andalusien i Spanien. Det svenska styrdokumentet utgörs av de allmänna råd som Skolverket publicerade 2016 och det spanska dokumentet är en lagtext som reglerar undervisningen för nyanlända från 2007. LÄS MER