Sökning: "mikro omgivning"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mikro omgivning.
1. The Influences of China’s circular economy on Swedish companies : a multiple case study of Swedish companies’ work towards circular economy in China and Hong Kong
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : As the human ecological footprint is increasing and human consumption is disrupting thenatural ecosystem, the need for change towards sustainable development has never been more pressing. Due to globalisation, the impacts of consumption are not limited to a country’s border but rather an issue that influences the whole world. LÄS MER
2. Hinder och framgångsfaktorer för personer med Aspergers syndrom : I steget från skola till arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : The aim of this paper was to describe hindering and facilitating factors in the transition from upper secondary school and employment for a person with Asperger’s syndrome. In the process we used general systems theory and made semi-structured interviews with five persons in the network of institutions and associations working with the individual. LÄS MER
3. Hur motiveras oegennyttiga handlingar?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Syftet med min uppsats är att ta reda på hur unga människor motiveras till att arbeta ideellt och hur de resonerar kring det. För att göra det ska jag utgå ifrån mina informanters berättelser. Dessa motiveringar kan skilja sig mycket ifrån varandra. LÄS MER
4. Förmågodeprivation bland funktionsnedsatta människor : när lagen inte räcker till
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att belysa hur individer med funktionsnedsättning skapar sin förmågodeprivation, ”capability deprivation”, i relation till de möjligheter till utveckling som framkallas av strukturella och personliga faktorer. Förmågodeprivation innebär att människan upplever brist på friheter och rättigheter för att använda sina förmågor till att nå sina personliga mål. LÄS MER
5. Consumer All Star: Konsumentens roll i att bygga ett starkt varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The conventional brand research provides an overly simplistic view of the consumer's significance to the brand. The paper advocates a socio-cultural aspect where the focus is on how the consumers create meaning on a macro, micro and individual level. LÄS MER