Sökning: "military marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden military marketing.

  1. 1. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Max Dunström; Lina Watz; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Extern kommunikation; Försvarsmakten; Femvertsing; Anställdas upplevelser; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER

  2. 2. FÖRSVARET ANGÅR (INTE) ALLA : En kritisk diskursanalys av den finländska försvarsmaktensporträttering av kvinnor i sin rekrytering.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hanna Koivukangas; [2023]
    Nyckelord :the Finnish Armed Forces; women in the military; Hall representation; gender contract; critical discourse analysis; CDA;

    Sammanfattning : In this paper I will examine how the Finnish Armed Forces use representation to portraywomen within the military, in the context of marketing. I will do this partly by analyzingvisual texts, but also by performing a critical discourse analysis. LÄS MER

  3. 3. FÖRSVARSMAKTENS MARKNADSFÖRING: FRÅN MANLIG TILL MÅNGFALDIG? : En jämförande studie av reklamkampanjer före och efter att värnplikten blev könsneutral

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Angelina Långström; [2023]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; gender stereotypes; gender structures; military marketing; militarized masculinity; recruiting campaign; gender neutral conscription; Försvarsmakten; könsstereotyper; könsstrukturer; militär marknadsföring; militariserad maskulinitet; rekryteringskampanj; könsneutral värnplikt;

    Sammanfattning : The thesis aims to examine how gender structures are portrayed in the Swedish Armed Forces' advertising campaigns before and after 2018, because that is when the conscription became gender neutral. Furthermore, the thesis will discuss the potential consequences of these portrayals. LÄS MER

  4. 4. PLIKTENS ÅTERKOMST: En innehållsanalytisk studie av Försvarsmaktens kampanjfilmer och dess gestaltning av den svenska soldaten efter värnpliktens återinförande 2017.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Jenny Malmström; [2022-03-30]
    Nyckelord :the Swedish Armed Forces; military marketing; framing theory; conscription; power; identity;

    Sammanfattning : By using qualitative content analysis this study aims to examine the framing of the Swedish soldier in the video marketing campaigns of the Swedish Armed Forces, since the reactivation of conscription in 2017. The role and identity of the Swedish soldier has been a hot topic within critical military studies, especially during the years 2010-2017 when Sweden abandoned the conscription model for All Volunteer Forces. LÄS MER

  5. 5. Konstruktionsoptimering av lastflakslämmar till bandvagn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Tim Uleander; [2022]
    Nyckelord :konstruktion;

    Sammanfattning : The work is comprised by concept development of cargo side flaps with focus on finding more independent cost-efficient solutions. The concept development process took place in cooperation with BAE Systems located in Örnsköldsvik, where they carry out design and production of vehicles as well as development of vehicle systems and marketing, primarily for military applications. LÄS MER