Sökning: "miljö företag strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden miljö företag strategi.
1. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER
2. En Jämförelse av tre byggföretag och två kommuners Hållbarhetspraxis: Likheter och Skillnader i Utsläppsredovisningar av Växthusgaser, Energiförbrukning och Avfallshantering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The background of the study explored greenhouse gas emissions, waste management, andenergy consumption within the construction and real estate sector, focusing on both municipalentities and private companies. The sector's environmental impact has become a centralconcern with an increased focus on sustainability and reduced climate impact. LÄS MER
3. Kartläggning av Framtida Elbehov för Skånsk Industri
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : Industrin står för en fjärdedel av Sveriges totala utsläpp av växthusgaser. Därför är det av högsta prioritet att branschen ställer om sin produktion från fossil till förnybar. En viktig strategi för att uppå klimatmålen är att elektrifiera produktionen. LÄS MER
4. Lokal samverkan för ökad cirkularitet för bergmaterial : En studie av förutsättningar för ökad cirkularitet genom samverkan mellan företag, kommuner och myndigheter
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Varje år produceras ungefär 100 miljoner ton jungfruligt bergmaterial i Sverige.Generellt ligger återvinning i stort fokus idag. Trots detta och högt användande av resurser är återvinningen av bergmaterial i Sverige lägre än i många andra länder. LÄS MER
5. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER