Sökning: "miljö som konkurrensmedel"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden miljö som konkurrensmedel.
1. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER
2. Att behålla nödvändig kompetens inom företaget
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens samhälle är personalen ett företags viktigaste resurs. Men hur ska mindre tillväxtföretag kunna konkurrera, om samma kompetens, med stora bolags oändliga resurser när efterfrågan på kompetenta mjukvaruutvecklare ökar? Det finns olika sätt att konkurrera där ett är att lyckas behålla sina nuvarande anställda i syfte att säkerställa innehavande av nödvändig kompetens inom företaget. LÄS MER
3. Arbetsmiljö- och hälsoarbete i små svenska Norrlandsföretag : En komparativ intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Den svenska regeringens intentioner är att arbetsmiljön skall vara utvecklande och bidra till god hälsa. Arbetsmiljön som framgångsfaktor och konkurrensmedel skall lyftas fram. LÄS MER
4. Stadsmiljöns betydelse för en stads identitet : med Malmö som referensstad
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Det allt större intresset för städers identiteter tycks vara sammankopplat med det postindustriella samhällets strukturer där en modern och attraktiv stad ska locka turister, boende och företag som i sin tur ska generera ekonomiskt tillväxt. För att säkerställa lokal tillväxt har konkurrensen mellan städer ökat vilket således har inneburit ett allt större intresse för städers identiteter som ett konkurrensmedel. LÄS MER
5. Destination: Internkommunikation - en kvalitativ studie om medarbetares engagemang och delaktighet
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In the information society, one of the most important competitive weapon for the companies, is how their co-workers process and mediate information, in other words how they communicate. The demands on the internal communication are higher today in modern organizations. LÄS MER