Sökning: "miljökommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade ordet miljökommunikation.

  1. 21. Utveckla enhetlig miljömålsuppföljning : En fallstudie av kommunerna i Kalmar län

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Dag Hansson; [2017]
    Nyckelord :Agenda 2030; County Administrative Board; Environmental Communication; Environmental Monitoring; Environmental Objectives; Environmental Policy; Indicators; Kalmar County; Municipality; National Environmental Objectives; Sustainable Development; Target Management.; Agenda 2030; Hållbar utveckling; Indikatorer; Kalmar län; Kommun; Länsstyrelsen; Miljökommunikation; Miljömål; Miljömålsarbete; Miljömålssystem; Miljömålsuppföljning; Miljöpolitik; Målstyrning; Nyckeltal.;

    Sammanfattning : Miljön är något som påverkar alla människors vardag och det är därför viktigt att kommuner, länsstyrelser och centrala myndigheter i Sverige arbetar tillsammans för att lyckas med att uppnå de nationella miljömålen. För att utveckla det miljöarbete som sker är det viktigt att kontinuerligt arbeta med uppföljning av miljömålen. LÄS MER

  2. 22. Vi-skogens kommunikation om sin verksamhet till intressenter : - Retoriskanalys av bild och text

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Miljövetenskap

    Författare :Jennifer Bärgård; [2016]
    Nyckelord :Environmental communication; AID organisation; rhetorical analysis; storytelling; framing; Vi agroforestry; Miljökommunikation; Biståndsorganisation; retorisk analys; storytelling; Ramverk; Vi-skogen;

    Sammanfattning : ABSTRACT Vi-Agroforestry communication has been studied to see how they use communication as a tool to attract donors. The aim is to be able to contribute to shed some light on the importance of image and text as a unified communication. Its about acknowledge what the sender (aid organization) sends out to tell potential donors. LÄS MER

  3. 23. Klimatsmart politik? Ingen vill väl vara klimat-dum. : En diskursanalys av begreppet klimatsmart i politiken och hos allmänheten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper

    Författare :Bodil Eriksson; [2016]
    Nyckelord :klimatsmart; klimatpolitik; miljöpolitik; miljökommunikation; framing; diskurs;

    Sammanfattning : Vid sidan av begrepp som miljövänlig, grön och hållbar har ett nytt ord dykt upp i miljödiskursen - klimatsmart.Klimatsmart, eller enbart smart i olika miljörelaterade sammansättningar, används flitigt av gemene man, i media, i debattartiklar och reklamkampanjer. LÄS MER

  4. 24. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Evelina Hultqvist; Anna-Sofia Frank; [2016]
    Nyckelord :emotional appeal; rational appeal; green marketing; green involvement; willingness to buy; packaging design; emotionella anspråk; rationella anspråk; grön marknadsföring; miljöengagemang; köpbenägenhet; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER

  5. 25. Kommunikation av hållbarhetsarbete inom svensk skogsindustri : en fallstudie av Södra Skogsägarnas Gröna bokslut

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Anton Stenlund; [2016]
    Nyckelord :miljömässig; hänsyn; intressentteori; medlem; entreprenör; skogsinspektor; strategi; miljökommunikation; skogsvård; skogsägarförening; kvalitativ; CSR; stakeholder theory; strategies; environment; sustainability; silviculture; qualitative; evaluation;

    Sammanfattning : Påtryckningar från både interna och externa intressenter medför att begränsning av miljömässig och social påverkan idag är ett naturligt åtagande för företag. Skogsindustrin har en viktig del i detta arbete som global aktör och brukare av jordens naturresurser såväl som tillverkare av förnyelsebara produkter. LÄS MER