Sökning: "miljömarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet miljömarknadsföring.
1. Möjligheter till utvecklad miljökommunikation kring återanvändning av restmaterial : En studie av hur återvinningsföretag kan anpassa sin miljökommunikation efter kunders efterfrågan och miljövärderingar
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : Återvinningsföretag och deras utbyten med sina kunder spelar en viktig roll för möjliggörandet av återcirkulering av restmaterial, något som bidrar till en mer effektiv och hållbar resurshantering i samhället. Denna studie har därför undersökt hur återvinningsföretag kan utveckla sin miljökommunikation genom att studera hur kunder värderar miljönytta, vilka miljöåtgärder och -effekter de främst prioriterar samt vilken typ av information de skulle kunna ha användning av. LÄS MER
2. Trähusindustrins marknadsföring av klimatfördelar med trä : en studie om kommunikationen beträffande träbyggandets klimatfördelar
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Byggsektorn står för en stor del av de emissioner som påverkar klimatet negativt. Byggmaterial baserade på trä påverkar den globala miljön mindre negativt jämfört med alternativa byggmaterial som betong. LÄS MER
3. Jag syr mina egna gröna kläder : Svenska konsumenters förtroende för företags miljömarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) eller, företags samhällsansvar har blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för att locka kunder och att vara konkurrenskraftig på marknaden. För att detta skall lyckas krävs det att kunderna tror på och visar förtroende för företagens kommunikation. LÄS MER
4. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
5. Kundcentrerade miljöåtgärder - En studie av Pan Nordic Logistics kunders krav på miljövänliga transporter : Customer centered environmental measures - A study of Pan Nordic Logistics customers demand for environment-friendly transport
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Traditional product features such as price, quality and supply service have been extended and nowadays includes environmental aspects as well. It raises new and increasing demands on haulier companies. The transport sector is responsible for a large part of the pollutants causing today’s environmental problems. LÄS MER