Sökning: "millennials och teknik"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden millennials och teknik.
1. Modekonsumtionens framtid : En kvantitativ studie om Generation Z och Millennials hållbara köpintentioner online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt miljömedvetenhet och socialt värde påverkar Generation Z och Millennials attityd mot hållbart mode och hur det återspeglas i köpintentionen när de handlar mode online. Vidare är avsikten att undersöka skillnader och likheter mellan dessa generationskohorter i denna inom kontext. LÄS MER
2. Investigating Millennials perception of chatbot and their purchase intention in fashion industry. : A quantitative study about the influence of Chatbots on purchase intention among millennials.
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This research study aims to investigate the perceptions of millennials towards Chatbot and their purchase intentions in the fashion industry. The study explored how chatbots are perceived by millennials, and how these perceptions influence their purchase intentions. To achieve this, the study used a quantitative approach. LÄS MER
3. Consumers’ Perception Towards Pre-loved Activewear and Factors Influencing It
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study was to investigate the consumer perception of young consumers living in Sweden, towards second-hand activewear and to identify characteristics that may have an influencing effect on the perception. The study was based on the following two research questions: (1) How do Swedish consumers perceive buying activewear second-hand? (2) How second-hand barriers/characteristics play a role in consumers’ purchasing decisions and do it affect their perception towards pre-used activewear? The study was based on qualitative research and the empirical material was collected through eight semi-structured interviews conducted via face-to-face interviews and via online Zoom meetings. LÄS MER
4. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02) Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER
5. Den psykosociala arbetsmiljön inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljöns roll i revisorsassistenters incitament att lämna branschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De ledande revisionsbyråerna på den svenska marknaden präglas av en hög säsongsbaserad arbetsbelastning samt en hög personalomsättning. Mängden revisorer har minskat markant under de tre senaste decennierna samtidigt som den yngre generationens värderingar har förändrats. LÄS MER