Sökning: "millennials"

Visar resultat 21 - 25 av 315 uppsatser innehållade ordet millennials.

  1. 21. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ida Karolina Mårtensson; Daria Zemliak; [2023]
    Nyckelord :Generation X; Generation Y; millennials; generationsomsättning; arbetsplats; generational turnover; workplace.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER

  2. 22. One-stop-shop: Will super-apps disrupt multi-touchpoint consumer journeys?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Haotian Zhang; Hongning Wang; [2023]
    Nyckelord :Super apps; Klarna; consumer behaviours; touchpoints; consumer journey; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research investigates consumer behaviours within the context of Super Applications (Super Apps) usage, specifically examining Millennials and Generation Z in Sweden utilising the super app, Klarna. Utilising Digital Practice Tracking (DPT) methodology, coupled with observational techniques and post-phenomenological interviews, this research began by identifying patterns in consumer behaviour during super apps usage. LÄS MER

  3. 23. Exploring loyalty within car subscriptions, in the case of Care by Volvo - How can brand communities and social bonds be used to increase Millennials’ customer loyalty in the car subscription business model?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Aya Allali; Feiwei Lu; Heidi Botic; [2022-08-04]
    Nyckelord :Car subscriptions; Care by Volvo; Millennial consumers; loyalty; brand communities; social bonds on social media;

    Sammanfattning : Introduction: Subscription is a fairly new phenomenon, with several arising innovations. One of these innovations is Care by Volvo. This business model counters ownership of cars to accessibility to cars, which several generations also seem to do. One of these generations are millennials which are the focus of this study. LÄS MER

  4. 24. Millennials Transforming the Luxury Fashion Industry: An exploratory research about enabling a multidirectional service encounter online

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Agnes Ahlman; Elin Jansson; [2022-08-04]
    Nyckelord :Luxury; The Luxury Consumer; Millennials; Unidirectional factor; Multidirectional factors;

    Sammanfattning : There is a growing apparent conflict within the luxury fashion industry in regards to the service encounter. This as luxury fashion brands are reluctant to digital change in their service practices while there is a growing expectation among the ‘new’ luxury consumer of millennials for brands to adapt to more interactive and digital practices. LÄS MER

  5. 25. Ledarskap som efterfrågas av svenska universitetsstudenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Svärdström; [2022-02-16]
    Nyckelord :Millennials; Transformativt ledarskap; Transaktionellt ledarskap; Svenska universitetsstudenter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilket ledarskap svenska universitetsstudenter efterfrågar i framtida yrkesliv. Studien har fokuserat på ledarstilarna transformativt och transaktionellt ledarskap som en del forskning pekar ut som de mest framträdande ledarskapsstilarna. LÄS MER