Sökning: "millennials"
Visar resultat 6 - 10 av 315 uppsatser innehållade ordet millennials.
6. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER
7. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
8. Generation Z vs. tidigare generationer : En jämförande studie av olika generationers ledarskapsvärderingar vid organisationsförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa medarbetarnas värderingar under organisationsförändringar och därigenom få förståelse för hur Generation Z skiljer sig från tidigare generationer. Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra värderingar av ledarskap mellan Generation Z och tidigare generationer vid organisationsförändringar. LÄS MER
9. What is the influence of Social Media advertisements on Millennials and Generation Z consumers' behaviors towards dating Apps? A study of Muzz
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: Social media is becoming more prominent each day. Platforms such as TikTok and Instagram are amongst the top six social media platforms used by Generation Z and Millennials (Dixon, 2023; Ceci, 2023). LÄS MER
10. Vad motiverar olika generationer till att äga företag? : En studie baserad på individer i generationerna Millennials, Generation X och Baby Boomers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Under de senaste åren har antalet företagare ökat i Sverige och på dagens arbetsmarknad befinner sig just nu fyra generationer. I denna studie fokuserar vi på de tre generationer som utgör den största delen av arbetsmarknaden; Millennials, Generation X och Baby Boomers. LÄS MER