Sökning: "mimik"

Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade ordet mimik.

  1. 16. Icke-verbal kommunikation- "Det sker omedvetet, men jag vet att jag gör det"

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johannes Holmström; Martin Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :Gester; Icke.verbal kommunikation; kroppsspråk; Nonverbal communication; Paralingvistik; Personligt avstånd;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att synliggöra hur den icke-verbala kommunikationen ser ut hos lärare i ämnet idrott och hälsa i idrottsundervisningen. I arbetet undersöks också hur idrottslärarna själva upplever att de använder sig av den icke-verbala kommunikationen i undervisningen. LÄS MER

  2. 17. Tillit, styrning och ledning inom Sveriges offentliga sektor : En kvalitativ studie om enhetschefers upplevelser av tillit, styrning och ledning inom socialtjänsten

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :William Hiselius; [2020]
    Nyckelord :Tillitsbaserad styrning och ledning; tillit; Styrning och ledning; Organisationsteori; Nyinstitutionell organisationsteori; Skandinavisk organisationsteori; Gräsrotsbyråkrat; Tillitsreformen i Skandinavien; Handlingsutrymme; Ledarskap i offentlig sektor; Trust-based leadership; New public management samt New public governance;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka individ- och familjeomsorgens (IFO) enhetschefers upplevelser av tillit, styrning och ledning för att sedan jämföra detta med Tillitsdelegationens (SOU 2019:43) förslag till förändring inom den offentliga sektorn. För att öka kunskapen om ämnet kommer frågor kring deras allmänna uppfattning om tillit, styrning och ledning att redovisas och analyseras gentemot de sju principerna från SOU 2019:43. LÄS MER

  3. 18. Musiklärares formativa undervisningsmetoder : En studie i ensemblelärares användande av tecken som verktyg för formativt lärande i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Max Leopoldson; [2020]
    Nyckelord :formative assessment; music; feedback; music education; formativ bedömning; ensemble; ensembleundervisning; musik; återkoppling; feedback; mål;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att observera hur ensemblelärare i gymnasieskolan använder tecken som verktyg för formativ bedömning. Med tecken menas här all form av kommunikation, exempelvis sång, spel, tal, rörelser, noter och ljudinspelningar. LÄS MER

  4. 19. Språkutveckling genom högläsning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gul Rehman; Zahra Iravani; [2020]
    Nyckelord :Barnlitteratur; Förskolebarn; Förskollärare; Högläsning; Språkutveckling; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskollärare arbetar med barn under högläsning för att främja deras språkliga utveckling. Vi genomförde semistrukturerade intervjuer med sju förskollärare, varav en har pedagogisk utbildning men inte är legitimerad förskollärare. LÄS MER

  5. 20. Uppvärmning för kroppens och röstens känslouttryck på scen - Ett sökande efter de inre känslorna utanpå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Johanna Fredriksson; [2019-09-23]
    Nyckelord :Uppvärmning; känslor; emotioner; mimik; ansiktsuttryck; gestik; kroppshållning; position; uttryck; känslouttryck; scenspråk; scenframställning; skådespel; opera; sång; röst; talröst; repetition; musikalitet;

    Sammanfattning : Opera är sceniska och musikaliska uttryck sammanvävda och som operasångare förväntas du kunna förmedla känslor genom din sång och din scenframställning, men hur kan operasångaren hantera dessa, ofta stora känslouttryck, på ett sceniskt tydligt och trovärdigt sätt? I detta arbete skriver jag om den uppvärmning för känslouttryck i kropp och röst som jag skapat inför, och provat under, repetitionsperioden och föreställningsperioden för operan Dido & Aeneas. Uppvärmningen baseras på 8 grundkänslor och 28 sekundära känslor som med hjälp av traditionell och retorisk gestik kopplas ihop med universella ansiktsuttryck. LÄS MER