Sökning: "minimalist"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet minimalist.
1. Designing for the Distracted : A User-Centered Approach to Explore and Act on the User Experiences of People with Short Attention Spans
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Short attention spans are a growing phenomenon, impacting users in their daily interactions with technology. While there have been studies in the field of HCI on how to design for directing or maximizing user attention, few have focused on users with short attention spans and their felt experiences. LÄS MER
2. Minimalist Design on Social Networking Sites : Understanding Perception of Content on Social Networking Sites in Regards to Attention and Memorability
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Social Networking Sites have taken the world by storm with an aggressively growing market. People are spending more and more time with ever more alluring algorithms to keep a high interest for increased profit margins and revenue. However, this brings forth societal issues regarding attention span. Herbert. LÄS MER
3. An Exploration of Interactions and Design Implications of Low-interactivity Games
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This paper introduces low-interactivity games as a new term to refer to games that provide players with very limited interaction by design. A grounded theory approach is conducted for this research, with reviewing literature and analyzing games specifically under the categories of casual games, idle games, walking simulators and minimalist games, in order to identify the available types of interactions in low-interactivity games. LÄS MER
4. Förståelsen mellan pixlarna : En studie om sinnesstämningar i visualiseringar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Den här studien undersöker hur olika element i visualiseringsbilder kan justeras för att bättre vägleda kunden vid köp av nyproducerade lägenheter. I dagsläget finns bristande förståelse för hur sinnesstämningar kan användas för att skapa visualiseringar bättre anpassade för ändamålet. LÄS MER
5. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER