Sökning: "minne barn"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden minne barn.
1. Att växa upp i en digital värld : En experimentell studie om skillnaden på inlärning från e-böcker jämfört med traditionella böcker hos tvååriga barn
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Användandet av digital media hos små barn har ökat drastiskt de senaste åren, däribland läsning av e-böcker. Tidigare forskningsfynd är tvetydiga gällande effekterna på inlärning från e-böcker. LÄS MER
2. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTION REGULATION AND EPISODIC MEMORY FROM A DEVELOPMENTAL PERSPECTIVE: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Abstract The relationship between emotion and memory has been the subject of several fascinating investigations for decades now. From a developmental perspective, research has demonstrated that episodic/autobiographical memories improve in typically developing children from an early age through adulthood. LÄS MER
3. Barnets röst i rätten - En analys av domstolars värderingar av barns utsagor i barnvåldtäktsmål i förhållande till rättspsykologi och rättssäkerhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : In cases of child rape, evidentiary difficulties can arise as one person’s word often stands against another’s. The courts’ primary task in these situations is to assess the reliability of the child’s oral statement. LÄS MER
4. Kollektivt minne i barnasinne : Vad händer med bibelberättelser när de skrivs för barn? En jämförelse med fokus på diskurs och fokalisation.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
5. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER