Sökning: "minneskomplexitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet minneskomplexitet.

  1. 1. Approximating multi-commodity max-flow in practice

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Kristoffer Emanuelsson; [2016]
    Nyckelord :multi-commodity; maximum flow; max flow; flow; multicommodity; approximation; schemes; framework; dynamic graph; dynamic; ES-tree; complexity; space; time; Madry; multicommodity; maximum flöde; max flöde; flöde; approximering; framework; dynamiska grafer; graf; dynamiskgraf; ES-träd; tidskomplexitet; komplexitet; minneskomplexitet; Madry;

    Sammanfattning : Garg and Könemann developed a framework for computing multi-commodity maximum flow in a graph, later called a multiplicative weight update framework. Madry used this framework and exchanged Dijkstra’s algorithm to a dynamic graph algorithm for approximating the shortest paths through the graph. LÄS MER

  2. 2. Goal-Oriented Action Planning : Utvärdering av A* och IDA*

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Fred Helmesjö; [2012]
    Nyckelord :Goal-Oriented Action Planning; GOAP; måldrivet beteende; planering av åtgärder; planering av mål; IDA*; A*;

    Sammanfattning : Goal-Oriented Action Planning (GOAP) är en AI-arkitektur som tillämpar ett måldrivet beteende åt agenter i spel. Mål uppnås genom att planer med åtgärder genereras med hjälp av en sökalgoritm. Syftet med denna rapport är att undersöka hur två sökalgoritmer, A* och IDA*, presterar under planering i GOAP. LÄS MER

  3. 3. Ambient Occlusion i Realtid

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Dikman; [2008]
    Nyckelord :Ambient Occlusion; Screen Space Ambient Occlusion; Image Based Ambient Occlusion; SSAO; Obscurance; Proximity Shadows;

    Sammanfattning : Ambient Occlusion är en teknik för ambient ljussättning i digitala tredimensionella scener. Sådana scener ljussätts vanligtvis med en konstant mängd ambient ljus på samtliga ytor oberoende av ytornas vinkel och position gentemot olika ljuskällor i scenen. LÄS MER