Sökning: "minnesvärda upplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden minnesvärda upplevelser.

  1. 1. Utvärdering av användarupplevelsen av att använda bilder som inspiration för att skapa säkra och minnesvärda lösenordsfraser : En utforskning av den mänskliga faktorns potential

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Carlstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passwords are the most common and frequently used authentication mechanism in the world. However, despite years of research and active use in the world, passwords still have many shortcomings and drawbacks. One of the most prevalent challenges of passwords is the difficulty of creating ones that are strong and also easy to remember. LÄS MER

  2. 2. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Enlund; Sofia Koltsida; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :brand identity; brand communication; brandimage; content marketing; Kapferer s brand identity prism.; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; innehållsmarknadsföring och Kapferer´s brand identity prism;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER

  3. 3. Persona genom persona : Att intressera oinsatta för filmhistoria

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Mari Hallström; [2020]
    Nyckelord :affordance; experience; exhibition; spatial storytelling; persona; spatial design; information design; affordance; upplevelse; utställning; spatial storytelling; persona; rumslig gestaltning; informationsdesign;

    Sammanfattning : Persona through persona – to interest non-inducted for film history is a thesis in information design with a focus on spatial design. The work has been done in collaboration with the Bergmancenter at Fårö, which wanted a design proposal for the renewal of its basic exhibition about Ingmar Bergman and Fårö. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa upplevelser : En komparativ studie om hur upplevelseföretag resonerar om lyckade, minnesvärda och extraordinära upplevelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Duvdahl; Malin Frisk; [2016]
    Nyckelord :experience economy; experience; experience room; successful experience; memorable experience; extraordinary experience; storytelling; five senses; upplevelseindustrin; upplevelser; upplevelserummet; lyckade upplevelser; minnesvärda upplevelser; extraordinära upplevelser; storytelling; fem sinnen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för vad företagen anser behövs för att upplevelser ska bli lyckade och minnesvärda. Vi vill även ta reda på vad företagen tycker utmärker en extraordinär upplevelse. LÄS MER

  5. 5. Microdestination, vad är det?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Felicia Liljestrand; Rebecka Larsson; Caroline Fahlén; [2016]
    Nyckelord :Microdestination; Experience production; Tourism; Destination development; Microdestination; Upplevelseproduktion; Turism; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Begreppet microdestination har börjat figurera och få större betydelse inom svensk samt global turism och Furunäset i Piteå vill utvecklas till en microdestination. Dock finns ingen vedertagen definition av begreppet. LÄS MER