Sökning: "minska företagets kostnader reklamationer"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden minska företagets kostnader reklamationer.

  1. 1. Identifiering och reducering av kvalitetsbristkostnader i ett tillverkningsföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Sara Johansson; [2017]
    Nyckelord :costs due to poor quality; quality; LEAN production; total quality management; kvalitetsbristkostnader; kvalitet; LEAN production; totalkvalitet;

    Sammanfattning : Mellan 10-30 procent av ett företags omsättning beräknas bestå av kvalitetsbristkostnader, alltså kostnader som uppstår på grund av bristande kvalitet på företagets produkter eller processer. Dessa kostnader är ofta av sådant slag som inte synliggörs inom företag som inte aktivt arbetar med kvalitet. LÄS MER

  2. 2. Outsourcing av kundtjänst : Outsourca eller inte ?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Göran Rindstam; Paola Lintrup; Marta Cendrowska; [2008]
    Nyckelord :Outsourcing; kundtjänst;

    Sammanfattning : Globaliseringen har medfört ökad konkurrens. För att kunna hävda sig på en konkurrensutsatt marknad måste företag hitta olika sätt för att skapa mervärde för kunderna. Enlig denna studie framgår det att det finns två olika sätt att skapa mervärde för kunden. Det första är värdedistribution och det andra värdeskapande processer. LÄS MER

  3. 3. Värdekedjeanalys av returflöden på Scania : Fallstudie på marknaderna i Sverige, Tyskland och Benelux

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Erik Leppälampi; Andreas Krantz; [2008]
    Nyckelord :Value Chain; Reverse logistics; Information value; Total cost analysis; Lead time analysis; Värdekedja; Returflöde; Logistik; Informationsvärde; Totalkostnadsanalys; Ledtidsanalys;

    Sammanfattning : Today Scania give a high priority to the continuous improvements on the quality of their vehicles. To follow up the flaws in product quality, which are recognized by the repairs at the local workshops, material requests are carried through to be able to analyze the defects at the plant in Södertälje – in purpose to improve the product quality. LÄS MER

  4. 4. Analys av reklamationskostnader hos Skandinaviska Byggelement AB

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion; JTH, Maskinteknik

    Författare :Dennis Roslund; Linn Hedlund; [2007]
    Nyckelord :Reklamationskostnader; kvalitetsbristkostnader; Prefabricerade väggar;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport var att undersöka vilka kostnader som uppkommer i samband med reklamationer t.ex. direkta kostnader som uppkommer då de anställda på Skandinaviska Byggelement AB (SBE) lägger ner tid på reklamationer. SBE i Katrineholm är ett företag som tillverkar prefabricerade betongelement i form av plattbärlag och skalväggar. LÄS MER

  5. 5. Kvalitetsarbete - från japanska sjön till fast mark

    Magister-uppsats, Institutionen för innovation, design och produktutveckling

    Författare :Louisa Fryklind; [2007]
    Nyckelord :quality; lean production; TQM; deviation; variation; continual improvements; information; quality cost; communication; motivation; process; customer; leadership; kvalitet; lean production; TQM; avvikelse; kvalitetskostnad; förbättringsarbete; information; kommunikation; motivation; process; kund; variation; ledarskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning Segerström Automotive tillverkar plåtkomponenter till kunder som Scania, Stiga och Volvo. Företaget befinner sig i en expansiv fas, men konkurrensen på marknaden är hård och kraven på god kvalitet höga. Företaget är kvalitets- och miljöcertifierat. LÄS MER