Sökning: "mio marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mio marknadsföring.

  1. 1. Lagen om valfrihet : kommun och konkurrens vid marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Carina Eriksson; Mathias Berglund; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; konkurrens; Lagen om valfrihet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Lagen Om Valfrihet: Kommun och konkurrens vid marknadsföring. Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Carina Eriksson och Mathias Berglund Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2012 Syfte: Arbetet avser att undersöka om kommunal verksamhet kan och får konkurrera med privata utförare när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  3. 3. Market potential in Sweden of small wind power stations : MBA-thesis in marketing

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Bo-Göran Johansson; [2009]
    Nyckelord :Small wind power stations; Wind statistic; Wind energy; MIO-model;

    Sammanfattning : AIM: As global warming is a fact and the consumption of energy is continuously increasing, alternative sourcing of energy is a must. The use of oil and coal for heating is limited due to it is nature resource which is also limited. LÄS MER