Sökning: "missivbrev intervjuer lärare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden missivbrev intervjuer lärare.

  1. 1. Inkluderande lärmiljö för elever i matematiksvårigheter : En intervjustudie av matematiklärares resonemang och uttryck

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Irene Bengtsson; Caroline Lindqvist; [2019]
    Nyckelord :Individperspektiv; inkluderande lärmiljö; inkludering; lärmiljö; matematiksvårigheter; relationellt perspektiv; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur matematiklärare på lågstadiet resonerar kring och ger uttryck för inkluderande lärmiljö för elever i matematiksvårigheter. Fokus i studien ligger på att undersöka hur lärare resonerar kring matematiksvårigheter, vad inkluderande lärmiljö innebär för matematikläraren samt hur matematikläraren skapar inkluderande lärmiljöer. LÄS MER

  2. 2. Lek + matematik = lustfyllt lärande : Att använda styrd lek som pedagogiskt verktyg i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna Eriksson; Eva-Lena Hellmark; [2013]
    Nyckelord :Lärande; matematik; pedagogiskt verktyg; styrd lek.;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur styrd lek används som pedagogiskt verktyg i undervisning, i synnerhet i matematikundervisning, i förskoleklass och år 2. Ett ytterligare syfte är att få en inblick i hur lärare i förskoleklass och år 2 ser på styrd lek som pedagogiskt verktyg samt att studera skillnader mellan de olika årskurserna gällande användandet av styrd lek i matematikundervisning. LÄS MER

  3. 3. Skolans möte med barn med förvärvade hjärnskador.

    Kandidat-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Ann-Christin Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Föräldrar; Barn; Förvärvade hjärnskador; Rehabilitering; Skola; Lärare; Stödinsatser;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur rehabiliteringspersonal, lärare och föräldrar upplever skolans beredskap för att ta emot barn med en förvärvad hjärnskada. Ansatsen utgår från en metodtriangulering med intervjufrågor och enkätfrågor. LÄS MER

  4. 4. ”Där vaknade mina ögon – god morgon världen, ungefär!” Några lärarutbildares förståelse av HBT-frågan på Malmö högskolas Lärarutbildning och enheten KSM

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sebastian Gurenwacht; [2007]
    Nyckelord :HBT; sexuell läggning; norm och normalitet; lärarutbildning; lärarutbildares uppdrag; Malmö högskola; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte har varit att undersöka hur lärarutbildarna förstår sitt uppdrag att lyfta frågor kring sexuell läggning och främst HBT för att därmed förbereda blivande lärare på yrkeslivet. Därför har jag undersökt hur Malmö högskolas lärarutbildning och dess lärarutbildare förhåller sig till högskolans egna policydokument och andra relevanta dokument. LÄS MER