Sökning: "mjuka värden"

Visar resultat 11 - 15 av 162 uppsatser innehållade orden mjuka värden.

  1. 11. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 12. Att delta i ett utvecklingsarbete : Lärares professionsutveckling och känslan av motivation

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Lena Eriksson; [2023]
    Nyckelord :professional development; development work; elementary teachers; teacher-student relation-ships; motivation; professionell utveckling; utvecklingsarbete; grundskollärare; trygghet och studiero; motivation;

    Sammanfattning : The purpose of this case study was to identify what contributes to motivate elementary teachers to make progress in their profession through development work. A secondary purpose was to find out what aspects of motivation emerge when the theme of professional development were: teacher-student relationships and strategies for a peaceful education environment. LÄS MER

  3. 13. Big Data Analytics: Hur analysverktyg integreras och används i svenska fotbollsverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jacob Wahlström; Lucas Ek; [2023]
    Nyckelord :Big data; Analytics; Analysverktyg; Fotbollsverksamheter; Verksamhetsutmaningar; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Big data analytics används i verksamheter för att finna meningsfulla och viktiga mönster i data. Syftet med denna studie är att undersöka hur olika verksamheter arbetar med big data analytics. Litteraturgenomgången identifierade olika verksamhetsproblem och fundamentala element för att lyckas med data. LÄS MER

  4. 14. Att leda och kommunicera under en digital transformation : En studie om förändringsledning och förändringskommunikation inom en M&A-organisation som genomgår digital transformation i ett tidigt skede

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Helton; Hanna Liljegren; [2023]
    Nyckelord :mergers acquisitions; digital transformation; change process; change communication; change management; mergers acquisitions; digital transformation; förändringsprocess; förändringskommunikation; förändringsledning;

    Sammanfattning : Merger and Acquisition (M&A) is a widely adopted strategy in today's corporate landscape for acquiring a competitive edge. Despite its prevalence, M&As frequently encounter setbacks when the integration of existing IT systems is neglected. Therefore, undertaking a digital transformation becomes crucial to ensure the success of M&As. LÄS MER

  5. 15. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER