Sökning: "mjukvara"

Visar resultat 6 - 10 av 1083 uppsatser innehållade ordet mjukvara.

  1. 6. Digital kompetens och användning av digitala verktyg – En kvantitativ studie om svensklärares digitala kompetens och användning av digitala verktyg för elever i skrivsvårigheter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Caroline Anttila; Ida Johansson; [2023-02-14]
    Nyckelord :digital kompetens; digitala verktyg; skrivsvårigheter; svensklärare; SAMR; TPACK;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhällets snabba digitalisering påverkar skolan i allra högsta grad och skolorna ställs därmed inför stora utmaningar att förbereda eleverna för en digital framtid. Det digitala samhället kräver ett förändrat sätt att formulera sig i skrift och elever i skrivsvårigheter kan ofta hamna i kläm. LÄS MER

  2. 7. A personalized quasi-passive ankleexoskeleton using human-in-the loop optimization approaches

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ho Ming Kong; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passive ankle exoskeletons have been proven to successfully decrease muscle demand for walking. The movement of the user’s ankle drives a mechanical clutch and spring, which eventually stores and returns mechanical energy to the user. LÄS MER

  3. 8. Introducing software testing in an SME : An investigation of software testing in a web application

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Per Arn; [2023]
    Nyckelord :software testing; web applications; front end development; component testing; end-to-end testing; testing frameworks; Mjukvarutestning; webbapplikationer; frontendutveckling; komponenttestning; användartestning; testramverk;

    Sammanfattning : Quality assurance and software testing of software artifacts is as important as ever and this is especially so the case in web applications. The web applications of today are more complex and are used in more critical systems at a larger scale than ever before. However, testing of these applications is very challenging due to their dynamic nature. LÄS MER

  4. 9. From Chaos to Cohesion, Identifying Inter-team Dependencies in Large-scale Agile Organisations : A case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Anton Källström; Johan Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Project Management; Dependencies; MNC; Automotive; Volvo Cars; Product Development; Agile; Agile Teams; Scaled Agile; Large-scale Agile; Scaled Agile Framework; SAFe; Planning; R D; Software; Software Development; Organizations; Collaboration; Communication; Innovation Management; Knowledge Management; Corporate Culture; Projektledning; Beroenden; MNC; Fordonsindustrin; Volvo Cars; Produktutveckling; Agilt; Agila team; Skalat agilt; Storskaligt agilt; Scaled Agile Framework; SAFe; Planering; R D; Mjukvara; Mjukvaruutveckling; Organisationer; Samarbete; Kommunikation; Innovationsledning; Kunskapshantering; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Product development is more complex than ever. Industries all over the world face intensified competition, forcing firms to improve their innovation performance. This involves integrating software development to a greater extent. As an effort to cope with such progression, agile project management methodologies have been adopted. LÄS MER

  5. 10. Analys och förbättringsförslag av navigation i arbetsflöden ett business support system

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Julia Lagne; Queenie Burlin; [2023]
    Nyckelord :Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamental design principles; gestalt laws; Norman’s seven stages of action; Användargränssnitt; Användarupplevelse; Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamentala principer för design; gestaltlagar; Norman’s sju nivå av handling;

    Sammanfattning : Den teknik som används i vart moderna samhalle utvecklas konstant och likaså kraven for att användargranssnitten är effektiva och användarupplevelsen god. Ett användargränssnitt bestämmer på vilket sätt en användare interagerar med ett system eller en mjukvara, och användarupplevelsen definierar hur användaren upplever denna interaktion. LÄS MER