Sökning: "mobbing i grundskolan"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mobbing i grundskolan.
1. Elever med problematisk frånvaro : - En innehållsanalys av pedagogiska utredningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie kretsar kring elever med problematisk frånvaro. Syftet med studien är att bidra med en ökad kunskap om elever med problematisk frånvaro genom att granska och analysera pedagogiska utredningar. Studiens empiri består av 12 pedagogiska utredningar gjorda på elever med problematisk frånvaro i grundskolan. LÄS MER
2. MULTIMODAL PRODUKTION I KLASSRUMMET : En fallstudie med fokus på bedömning av digitalt arbete i skolan
Magister-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Det här är en fallstudie där jag har följt ett ämnes- och årskursövergripande projekt där eleverna på olika sätt ska bidra till att skapa en hemsida på temat mobbing. Jag har följt två årskurser i grundskolan i ämnena Svenska, SO och bild och intervjuat lärare och elever för att höra hur de uttrycker sig kring bedömningen av de digitala multimodala artefakter som eleverna producerar i projektet. LÄS MER
3. Discourse on values in elementary school – Working and thoughts from a teacher ́s perspective
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : BakgrundUnder den verksamhetsförlagda tiden på lärarutbildningen har jag vid flertalet tillfällen sett lektioner inom ramen för livskunskap eller EQ (emotionell intelligens). Genom övningar, rollspel och diskussioner tränar man eleverna att utveckla sina sociala och emotionella förmågor. LÄS MER
4. "Han kunde inte förklara så jag gick..." : 10 elevers upplevelser av matematikundervisning i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att studera hur ett antal elever på IV-programmet med matematiksvårigheter har upplevt sin matematikundervisning i grundskolan. En kvalitativ metod i form av intervjuer användes. LÄS MER
5. Hur upplever elever med Asperger syndrom sin grundskoletid?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att skildra hur elever med Asperger syndrom har upplevt sin tid i grundskolan. Vi vill ta reda på om de upplever att de fått tillräckligt med stöd och hjälp i skolan och om hur de upplevt relationerna till professionella och andra elever. LÄS MER