Sökning: "mobbning teknik"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden mobbning teknik.
1. Vilka faktorer påverkar preventionsprogram mot mobbning i skolan? : En systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Mobbning är ett av våra största folkhälsoproblem. Mobbning är något som påverkar inte bara barn i skolåldern utan kan även leda till psykisk ohälsa och ett riskbeteende hos vuxna vilka blivit utsatta för mobbning under uppväxten. LÄS MER
2. Sexuella trakasserier, mobbning och kränkningar vid Luleå tekniska universitet : En kvantitativ sekundäranalys av förekomst och skillnader i utsatthet med perspektiv på makt i akademin
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna studie utforskar sexuella trakasserier, mobbning och kränkningar i akademisk miljö. På uppdrag av Luleå tekniska universitet har en sekundäranalys av data från en nationell prevalensstudie genomförts i syfte att beskriva förekomsten av kränkningar inom lärosätet samt analysera skillnader i utsatthet. LÄS MER
3. Ett steg i rätt riktning : En studie om att förebygga mobbning med stöd av teknik.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Mobbning och kränkande behandling är att betrakta som ett allvarligtsamhällsproblem. Om mobbning inte får mer riktad uppmärksamhet och ett störreingripande, fortsätter ett tyst godkännande för kränkning av en annan människa. LÄS MER
4. Den psykosociala arbetsmiljön inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljöns roll i revisorsassistenters incitament att lämna branschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De ledande revisionsbyråerna på den svenska marknaden präglas av en hög säsongsbaserad arbetsbelastning samt en hög personalomsättning. Mängden revisorer har minskat markant under de tre senaste decennierna samtidigt som den yngre generationens värderingar har förändrats. LÄS MER
5. Fångad av en (online)stormvind : En fallstudie på företaget NA-KD om hur onlinestormar kan påverka konsumenternas köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Utvecklingen av den digitala världen och sociala medier har gjort att konsumenter fått större makt i hur ett företag uppfattas då de direkt och indirekt påverkar företagets image genom det de delar, kommenterar och recenserar (Alam och Khan 2019). Ji, Li, North och Liu (2017) menar att en enda negativ kommentar på sociala medier kan växa till en allvarlig kris, som i denna studie definieras som en onlinestorm. LÄS MER