Sökning: "mobil bank"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mobil bank.

  1. 1. Kontaktlösa betalningar med smarta telefoner

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Philip Kornberg Valentine; Zaid Alkuheli; [2021]
    Nyckelord :Point Of Sale POS ; Near Field Communication NFC ; JavaScript; Contactless payments; Europay; Visa and Mastercard EMV ; React native; Blockchain; Android; Point Of Sale POS ; Near Field Communication NFC ; JavaScript; Android; Kontaktlösa köp; Europay; Visa and Mastercard EMV ; React native; Blockchain;

    Sammanfattning : Företaget Hajenterprise vill göra en forskning inom kommunikation för att hantera kontaktlösa betalningar för att kunna ta betalt kontaktlöst med hjälp av mobilen. Idag används bankkort för att betala för de flesta saker. Nya betalningssätt har rört sig mot kontaktlösa köp med hjälp av smarta telefoner och NFC-teknologier. LÄS MER

  2. 2. Multi-sided payment platform using Blockchain and Open banking

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :haadi feisal; ulsbold altangerel; [2019]
    Nyckelord :Blockchain; Open banking technology; Mobile payment; TPP; Multi-sided payment platform; Real-time payment; Blockkedja; Öppen bankteknologi; Mobil betalning; TPP; Gemensam betalningsplattform; Direktbetalning;

    Sammanfattning : There are various large competitors, dominating the digital payment market. These competitors acquire most of the customers, maintaining their dominant influence in the market by charging customers and merchant’s fees for mobile payments. LÄS MER

  3. 3. Investigating omni-channel banking opportunities in Sweden: From a user perspective

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Tobias Rosman; [2015]
    Nyckelord :Omni-channel; cross-device; cross-platform; digital banking; channel choice.;

    Sammanfattning : For three decades research has been conducted about the adoption of new channels and technologies within banking, examining the determinants for why people adopt a new channel or not. According to Mckinney [16], most bank customers prefer to perform as many of their transactions through one single channel and they only go to another channel when the preferred one fails. LÄS MER

  4. 4. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Payam Khatibnia; Jakob Toivonen; [2014]
    Nyckelord :SST; självbetjäningsteknik; implementering; bank; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER

  5. 5. Swish - En studie om samarbetet kring en ny mobil betalningstjänst och vägen från idé till färdig applikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jansson; Lars Beck-Friis; [2014]
    Nyckelord :Swish; banker; aktör; aktör-nätverk; nätverk; ide; applikation; översättning; process; framträdande aktörer; problematisering; intresseväckning; värvning; mobilisering; icke-linjär process;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör den nya prisbelönade mobila betalningstjänsten Swish, som är ett samarbete mellan sju av Sveriges största banker. Syftet är att identifiera framträdande aktörer i samarbetet kring Swish samt redogöra för hur dessa förhåller sig till varandra. LÄS MER