Sökning: "mobil e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden mobil e-handel.

  1. 1. Tillgänglighet i mobila gränssnitt för äldre vuxna i en e-handelskontext

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Caroline Niemi; Lina Sahlberg; [2022]
    Nyckelord :E-handel; tillgänglighet; äldre människor; mobil teknologi; användbarhet;

    Sammanfattning : Older people are an increasing group of Internet users, but their usability needs when using digital technology are not always being met. In this qualitative study the usability for older adults of a Swedish e-commerce website, and the Internet and mobile technology using habits of older people were investigated. LÄS MER

  2. 2. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Eklund; Aweza Midia Diliwi; [2019]
    Nyckelord :Brick and Mortar Innovation; Customer Experience; E-Commerce; In-Store Experience; M-Commerce; Mobile Commerce; Mobile Phones; Near Field Communication; NFC; Physical Stores; Retail; Seamless Commerce; Smartphones; Technology; The Future Store; UX; Användarupplevelse; Butiksinnovation; Butiksupplevelse; Detaljhandel; Digital teknik; E-handel; Framtidens butik; Fysisk butik; Kundupplevelse; M-handeln; Mobil handel; Near Field Communication; NFC; Närfältskommunikation; Smartphones; Sömlös handel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER

  3. 3. Mobilapplikation för kläder : konsumenters attityd till m-handel och tre externa variablers påverkan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrika Lövgren; Isabelle Scheer; [2018]
    Nyckelord :e-handel; m-handel; kläder; köpprocess; attityd; uppfattad användarvänlighet; uppfattad användbarhet; visualisering; storleksguide och antal betalningsalternativ;

    Sammanfattning : Produktkategorin kläder har gått från att vara den minst adopterade kategorin inom e-handeln till att idag befinna sig på listan över “topp e-handlade varor”. Fler människor har börjat konsumera genom mobiltelefonen, vilket bedöms vara en av de viktigaste orsakerna till att e- handeln fortsätter att ta marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. Faktorer att tänka på för att anpassa sig till mobila betalningslösningar: Föratt öka konsumenternas vilja att använda mobila betalningstjänster.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :David Lilliecrona; Fabian Sundelin; [2017]
    Nyckelord :Mobile payment; Adoption; Consumer habits; Value-Based Adoption Model; Mobila betalningslösningar; konsumentanvändande; Usability; Value-Based Adoption Model; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : E-handel kallas ofta för shopping ”vartsomhelst, närsomhelst” och har möjliggjort förkonsumenter att handla utan att behöva lämna sitt hem (Zmijewska., Lawrence & Steele,2007). LÄS MER

  5. 5. Tillit vid mCommerce : Hur presenteras betalningslösningar på e-handelsplattformar i Sverige och hur påverkar presentationen kundens tillit

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Flennfors; [2017]
    Nyckelord :mobil e-handel; mCommerce; B2C; tillit; smartphone; betalningslösningar; UX-Design;

    Sammanfattning : E-handel är numera en integrerad del av vår vardag och 65 % av de som använder internet handlar via e-handel. E-handel är ett värdeutbyte mellan flera parter och Business to Consumer (B2C) är det denna rapport fokuserar på. Vad som oftast utbyts är betalning mot en vara eller tjänst. LÄS MER