Sökning: "mobil reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mobil reklam.

  1. 1. Mobil marknadsföring via SMS : påverkan på varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Forsmark Emelie; Sandra Sjöholm; [2013]
    Nyckelord :Mobil marknadsföring via SMS; Varumärkeslojalitet; SMS-reklamens utforming;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur den mobila marknadsföringen via SMS kan påverka köp och varumärkeslojaliteten hos konsumenterna, det vill säga återkommande köp samt om den leder till att lojaliteten till varumärket ökar på grund av detta. Vid undersökningen använde vi oss av en kvalitativ och en kvantitativ studie. LÄS MER

  2. 2. Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Larsson; Rawa Ebrahimzade; [2011-09-07]
    Nyckelord :mobil marknadsföring; sociala medier; LBS;

    Sammanfattning : Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. LÄS MER

  3. 3. The Leaf project : a first application

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Federico Enni; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today large publishers are developing platforms via which their content, such as magazines, books, and newspapers, are distributed based upon the well established pattern of 'pay-per-content', via a multitude of mobile applications. Despite of the recent flourishing market of subscription possibilities, users currently have to buy single items of content at an average expenditure that is approximately equal to the cost of the printed media, because publishers are still investing in printing hardcover versions of their publications. LÄS MER

  4. 4. Reklam till mobiltelefonen : att skapa nytta för sändare och mottagare med hjälp av riktlinjer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Rejmer; [2007]
    Nyckelord :mobilreklam; mobil marknadsföring;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING: Reklam till mobiltelefonen har sedan ett par år tillbaka varit tekniskt möjligt att genomföra men det är ännu tveksamt om denna kanal för reklam kommer att accepteras av marknaden och bli ett naturligt redskap för kommunikation i framtiden. Företagen och tekniken säger ja till den här utvecklingen men frågan och problemet är om konsumenten är redo. LÄS MER

  5. 5. A Conceptual Model of Mobile Marketing for a Multinational Consumer Goods Company

    Master-uppsats, KTH/Mikroelektronik och Informationsteknik, IMIT

    Författare :Martin Gårdlund; [2005]
    Nyckelord :mobile marketing; mobile advertising; wireless marketing; marketing; mobil marknadsföring; mobil reklam; trådlös marknadsföring; marknadsföring;

    Sammanfattning : In the last 10 years, mobile phones have gone from being an exclusive almost unnecessary high-tech device to being an everyday item, used by billions of people around the world. The technology evolution has changed phones from a suitcase sized mobile phone imitating its stationary counterpart, to a small communication device that can perform more than twenty different tasks and is usually less than half the size of the a traditional fixed phone. LÄS MER