Sökning: "mobilapplikation marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mobilapplikation marknadsföring.
1. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER
2. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER
3. Digital teknik som preventivmedel : En studie av kvinnornas upplevelse av Natural Cycles
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : This paper aims to investigate women’s experience of digital technology as a contraceptive. Research on the female body has not always been a natural part of human– computer interaction (HCI) research but is beginning to be seen through various aids in menstruation, pregnancy and likewise (Balaam, 2017). LÄS MER
4. Users & Usage : Hur kan minskad churn uppnås imolntjänster med abonnemangsupplägg genom att analysera användarbeteenden
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta fram ett förslag på en iterativ process för företag somtillhandahåller abonnemangsbaserade tjänster att användas för ett kontinuerligt lärande om användare och användande. Studien föreslår även sätt att nyttja det lärandet för att reducera churn. LÄS MER
5. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER