Sökning: "mobilapplikation marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mobilapplikation marknadsföring.

  1. 1. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Karlsson; Felicia Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  2. 2. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Ericsson; Lisa Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; consumer behavior; buying behavior; impact; influencer marketing; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; konsumtionsbeteende; köpbeteende; påverkan; influensers marketing; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. Digital teknik som preventivmedel : En studie av kvinnornas upplevelse av Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sara Oldner; Vendela Wijk; [2017]
    Nyckelord :Contraception; digital technology; digital health; Natural Cycles; experience; trust; Preventivmedel; digital teknik; digital hälsa; Natural Cycles; upplevelse; tillit;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate women’s experience of digital technology as a contraceptive. Research on the female body has not always been a natural part of human– computer interaction (HCI) research but is beginning to be seen through various aids in menstruation, pregnancy and likewise (Balaam, 2017). LÄS MER

  4. 4. Users & Usage : Hur kan minskad churn uppnås imolntjänster med abonnemangsupplägg genom att analysera användarbeteenden

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :ERIK WENNEBORG; [2015]
    Nyckelord :Churn; segmentering; molntjänst; mobilapplikation; abonnemangstjänst;

    Sammanfattning : Syftet  med  denna  studie  är  att  ta  fram  ett  förslag  på  en  iterativ  process  för  företag    somtillhandahåller abonnemangsbaserade tjänster att användas för ett kontinuerligt lärande om användare och användande. Studien föreslår även sätt att nyttja det lärandet för att reducera churn. LÄS MER

  5. 5. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Payam Khatibnia; Jakob Toivonen; [2014]
    Nyckelord :SST; självbetjäningsteknik; implementering; bank; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER