Sökning: "mobile puzzle games"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden mobile puzzle games.

  1. 1. Att använda eller att inte använda? : en studie om vilka designaspekter som motiverar elever i lågstadiet till att vilja använda digitala utbildningsspel för matematik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Julia Göransson; Caroline Zetterling; [2019]
    Nyckelord :Mobile applications; serious games; mathematics; primary school; use; experience; motivation; Mobila applikationer; digitala utbildningsspel; matematik; lågstadiet; användning; upplevelse; motivation;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vad som motiverar elever i lågstadiet till att vilja använda digitala utbildningsspel för matematik. Utifrån ett samhällsperspektiv är matematik viktigt och elever behöver ha kunskaper i ämnet för att kunna ta del av samhället när de har slutat skolan. LÄS MER

  2. 2. Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jonas Ring; Maria Berglund; [2018]
    Nyckelord :mobile games; mobile puzzle games; immersion; story; motivation; mobilspel; mobila pusselspel; inlevelse; berättelse; motivation;

    Sammanfattning : Only a decade ago, research was limited regarding enjoyment and player motivation in digital games. The aim of this study was to investigate the effect of a developed story in a mobilepuzzle game. LÄS MER

  3. 3. A Mobile Game for Encouraging Active Listening among Deaf and Hard of Hearing People : Comparing the usage between mobile and desktop game

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Zheng Li; Hua Wang; [2015]
    Nyckelord :Android audio-based game; interactive system design; active listening; mobile game;

    Sammanfattning : Context. Daily active listening is important for the deaf and hard of hearing people (DHH) of their hearing rehabilitation, but the related hearing activities are usually not enough for them due to kinds of reasons. Although some traditional desktop computer-assisted tools were created for encouraging active listening, the usage rate is not high. LÄS MER