Sökning: "mobile virtual reality"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden mobile virtual reality.

  1. 1. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  2. 2. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beiqian Liu; [2023]
    Nyckelord :Mesh Simplification; Virtual Reality; Realistic Avatars; 3D Face Reconstruction;

    Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER

  3. 3. Reconfigurable Intelligent Surfaces : Optimal Positioning and Coverage Improvement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noé Bernadas i Busquets; [2023]
    Nyckelord :6G; Reconfigurable Intelligent Surfaces; Wireless Communications; Coverage; 6G; omkonfigurerbara intelligenta ytor; trådlös kommunikation; täckning;

    Sammanfattning : Med framväxten av framtida mobilgenerationer bortom 5G, studeras nya teknologier för att tillgodose de förväntade kraven för framtida tjänster som Ultra-Reliable Low Latency Communications (URLLC) eller Virtual Reality. Bland dessa teknologier uppstår Reconfigurable Intelligent Surfaces (RIS) som en av de mest lovande på grund av deras förmåga att förbättra kanalen samtidigt som de bara ökar nätverkets energiförbrukning måttligt. LÄS MER

  4. 4. How can Augmented Reality be used to improve higher education courses

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andreas Retzius; Alicia Petersson; [2023]
    Nyckelord :AR; Augmented Reality; Education; Higher Education; Computer Sciences;

    Sammanfattning : Augmented Reality is a technology to visualize a real-time or indirect view of a physical real-world environment that has been enhanced by adding virtual computer-generated information. AR has been popular for mobile phone games and to visualize parts of education. LÄS MER

  5. 5. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sepideh Tavajoh; [2023]
    Nyckelord :Mobile technology; Augmented Reality; Interaction Design; Human User Center Design; Tangible; and Intangible Cultural Heritage.;

    Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER