Sökning: "mobile websites"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden mobile websites.

  1. 1. Navigating the Risks of Dark Data : An Investigation into Personal Safety

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Anshu Gautam; [2023]
    Nyckelord :Dark data; Hidden data; Big data; Unstructured data; Missing data; Privacy; Cybersecurity; Personal data; Data storage; Consumer protection;

    Sammanfattning : With the exponential proliferation of data, there has been a surge in data generation fromdiverse sources, including social media platforms, websites, mobile devices, and sensors.However, not all data is readily visible or accessible to the public, leading to the emergence ofthe concept known as "dark data. LÄS MER

  2. 2. Customizing WCAG 2.1 for In-Flight Entertainment Systems

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Håkan Lindahl; [2023]
    Nyckelord :In-flight entertainment; WCAG; WCAG 2.1; accessibility; IFE;

    Sammanfattning : Entertainment on airplanes has increased in later years and is a significant part of the flight experience. In-flight Entertainment (IFE) can consist of many different types of entertainment such as movies, music, live-tv, and games. Recently, the attention to making accessible websites has also increased. LÄS MER

  3. 3. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  4. 4. Tillgänglighet i mobilenheter för äldre personer på webbplatser inom den offentliga sektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Andersson; Ebba Skoglar; [2023]
    Nyckelord :Tillgänglighet; informationsarkitektur; svårigheter; äldre personer; mobilenhet; offentliga sektorn;

    Sammanfattning : As the number of older people using the Internet continues to grow, their specific accessibility requirements while using digital technology often go unaddressed. This qualitative study aimed to investigate potential obstacles regarding the accessibility of two Swedish public sector websites for older adults when they are visited on a smartphone, and how they relate to the guidelines in WCAG 2. LÄS MER

  5. 5. Klassrums Respons System : En förbättring för lärplattformen Canvas? en studie av förbättringsförslag för mobila lärplattformen Canvas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tim Persson; Ali Hussain; [2023]
    Nyckelord :Mobile use; Canvas; Formative assessment; University of Borås; UX; Classroom Response System CRS ; Mobilanvändning; Canvas; Formativ bedömning; Högskolan i Borås; UX; Designprincip; Classroom Response System CRS ;

    Sammanfattning : Användningen av mobiltelefoner har ökat avsevärt och blivit alltmer vanlig i dagens samhälle. Teknikens framsteg har påverkat människors beteenden och vanor. Med den nuvarande tekniken finns det en ökning av användningsområden för mobiltelefoner, vilket leder till en ökning av mobilanvändare. LÄS MER