Sökning: "mobiltelefonen nackdelar"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden mobiltelefonen nackdelar.
1. Alltid nåbar - aldrig fri : En studie om hur unga vuxna upplever mobiltelefoner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går fort framåt. Det är inte länge sedan mobiltelefoner var stora, klumpiga och endast kunde användas till att ringa samtal. Dagens smartmobiler erbjuder många fler funktioner än så. LÄS MER
2. Digitala enheter - på gott och ont : Mellanstadieeleveers uppfattningar om digitala enheters påverkan på hälsan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva elevers uppfattningar om digitala enheter kopplat till olika hälsoaspekter. För att undersöka detta samlades data in med hjälp av semistrukturerade, kvalitativa intervjuer av 15 stycken elever i årskurs 6. Eleverna var indelade i par samt en grupp bestående av 3 elever. LÄS MER
3. Mojo workin’ : En studie i vad som utmärker mobiltelefonen som produktionsverktyg för att göra tv-nyheter.
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Studien undersöker användandet av mobiltelefonen som medieproduktionsverktyg i skapandet av journalistisk tv-produktion. Detta kallas vanligtvis för mojo, vilket är en förkortning av engelskans mobile journalism. LÄS MER
4. Ett (o)frivilligt uppkopplat liv : En kvalitativ studie om individers sociala medier vanor.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Skulle du kunna leva utan din mobiltelefon? Det var en av frågorna som ställdes när denna studie genomfördes. Syftet med detta examensarbete var att undersöka hur individer reflekterar över sin aktivitet på sociala medier och hur beroende individer är av att uppdatera sig. Detta gjordes i en kvalitativ forskningsstudie. LÄS MER
5. Mobiltelefoner inom vuxenutbildning : Integrerade i undervisningen eller ett störningsmoment?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Mobiltelefonens mångfacettering erbjuder många möjligheter inom studier, men även flera utmaningar. Den här studien har utgått ifrån en sociokulturell teori om lärande, där det endast går att förstå eller undersöka människors tänkande eller kunskaper genom en analys av språk och handlingar, i relation till sociala och kulturella resurser som används av människan. LÄS MER