Sökning: "mode 2000-talet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mode 2000-talet.
1. Konsumentattityder till miljömärkningar vid köp av kläder hos medlemmar av generationerna Y och Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : As a consequence from the negative impact on the envirionment and many consumers growing lack of confidence for fashion industry companies, increasing demand for transparency in sustainability has developed during the last years. This is stated by the generations Y and Z. LÄS MER
2. Är grön det nya svart? : En studie om hur miljövänliga kläder skapar konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund och problem: Under de senaste 20 åren har en global oro växt kring konsumtionens påverkan på miljön. Faktorer som den globala uppvärmningen, hål i ozonlagret samt katastrofer som Tjernobyl var några av drivkrafterna. Historiskt börjar nu den gröna marknadsföringen att framträda på marknaden. LÄS MER
3. Modebranschens rättsliga skydd mot plagiering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Intresset för svenska modeprodukter ökar både i Sverige och utomlands. Under 2011 omsatte svensk modeindustri 206 miljarder kronor. I takt med att intresset för svenskt mode ökar blir det alltmer lockande att plagiera framgångsrika företags plagg. LÄS MER
4. Dubai - ett framgångsrecept eller dårskap?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Det här examensarbetet är en fallstudie som beskriverstadsutvecklingen i staden Dubai i Förenade arabemiraten.Examensarbetet syftar till att svara på frågornaHur har Dubai stad utvecklats från och med oljansupptäckt fram till idag? och Hur ser den övergripandeplaneringen ut för Dubais framtida stadsutveckling?METOD;Vår fallstudie är en sammanvävd redogörelse av enlitteraturstudie och egna upplevelser från en studieresai Förenade arabemiraten. LÄS MER
5. Tre livsstilsmagasins omslag under 60 år : En studie om hur Damernas Världs, Feminas och Veckorevyns omslag har utvecklats från 1952 till 2012
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka på vilket sätt omslagens form och innehåll för tre olika livsstilsmagasin för kvinnor: Veckorevyn, Damernas Värld och Femina, har utvecklats från 1952 fram till 2012. Ett ytterligare delsyfte är att kunna diskutera varför utvecklingen sett ut som den gjort. LÄS MER