Sökning: "mode ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 165 uppsatser innehållade orden mode ekonomi.

  1. 1. APPLIKATION AV CYKELLADDNING OMBORD PÅ JÄRNVÄGSFORDON : Konceptutveckling av elcykelladdning ombord på Öresundståget Contessa X31 i samarbete med Bombardier Transportation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Olivia Nydestedt; Amanda Sylvan; [2020]
    Nyckelord :elcykel; snabbladdning; utsläpp; elmatning; järnvägsfordon;

    Sammanfattning : There is a great need to reduce the use of fossil-fueled road transport. In order to encourage the use of public transport, opportunities for the application of electrical charging stations for e-bikes aboard railway vehicles were analyzed. LÄS MER

  2. 2. What's Next in Sustainable Acoustic Materials?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktutveckling

    Författare :Klas Hellqvist; Anna Andersson; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; Acoustics; Materials; Sound Absorption; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As industries have begun to rethink the way they design, make and dispose of products for the purpose of sustainable development, manufacturers of acoustic products have been slow off the mark. The majority of acoustic products are still made of primarily virgin material made from petrochemical resources, which have a significant impact on the environment. LÄS MER

  3. 3. Perceived Safety Risk and Information Search Behaviour for Rapid Transit Travel : A Descriptive and Explanatory Case Study of Stockholm’s Rapid Transit System

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Carl Jacobsson; Jens Hedström; [2020]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; Percived Risk; Information Search; Rapid Transit; Search Behaviour;

    Sammanfattning : By using perceived risk theory to research consumers' feeling of safety in rapid transit, this study brings insight to the limited research area of consumer perceived risk of travelling by rapid transit in the context of unsafe and unpleasant incidents and its effect on consumer search behaviour. The existing models of risk induced information behaviour are mostly relevant for complex decisions. LÄS MER

  4. 4. Gröna modeannonser som trovärdiga eller inte? : En kvalitativ studie som undersökerkonsumenters tolkningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Andersson; Saga Bivall; Maria Rudblad; [2020]
    Nyckelord :Sustainable fashion; marketing; green marketing; consumer behaviour; interpretatio; Hållbart mode; marknadsföring; grön marknadsföring; konsumentbeteende; tolkning;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med konsumenternas stigande intresse för hållbara modeprodukter har den gröna marknadsföringen från fast fashion-företag ökat. Eftersom det finns uppfattningar om att modeindustrin inte relateras till hållbarhet kan modeföretags försök att nå ut tillkonsumenterna via sin gröna kommunikation uppfattas på ett felaktigt sätt. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Business Model Innovation in Practice : An exploratory case study of a traditional clothing retail company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lisa Krondahl; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Business Model Innovation; Sustainable Business Model; Fashion Retail Industry; Sustainable Competitive Advantage.; Hållbar affärsmodellsutveckling; Hållbar affärsmodell; Modeindustri; Hållbar konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Our world is rapidly being redefined by digitalization and disruptive innovations such as changing customer preferences, demographical shifts, and by putting tremendous environmental pressure including scarce resources and a contribution to climate change. Change under these circumstances often brings traditional business models to lose their competitive edge and in the end fail. LÄS MER