Sökning: "mode för kvinnor"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden mode för kvinnor.
1. "Wackra böcker stundom läsa…" : Om attityder till kvinnors läsning i svenskt 1700-tal
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : In a well-known verse Swedish eighteenth century writer Anna Maria Lenngren advise her fictive daughter to avoid reding, since it might distract her from her household chores. This paper intends to examine attitudes towards women’s reading in eighteenth century Sweden, using different kinds of sources: Satirical verses, conduct books for girls and young women and genre paintings by Swedish painter Pehr Hilleström, depicting bourgeoise and aristocratic interiors. LÄS MER
2. Mode på museum : En analys av tre svenska utställningars gestaltning och skildring av mode, kvinnor och stereotyper
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The following thesis aim is to examine and acknowledge a subject and material that has been overlooked in museological research. More specifically, the visual and material embodiment of fashion. LÄS MER
3. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER
4. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER
5. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER