Sökning: "mode globalisering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden mode globalisering.

  1. 1. STREETSTYLE - BILDER I ETT NYTT MEDIUM : En kvalitativ undersökning av streetstyle-bloggarna The Sartorialist och JAK&JIL

    Kandidat-uppsats, Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Helena Calmfors; [2013]
    Nyckelord :blogg; streetstyle; fotografi; internet; mode; social media; performativitet; visuell kultur;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur streetstyle-bilder förhåller sig till sin visuella kultur i det nya bloggmediet genom att besvara följande frågor: ”Hur möter betraktaren dessa bilder?”, ”Vilka omständigheter finns kring fotografens bildskapande?”, ”Hur förhåller sig bilderna till sin visuella kontext” samt ”Hur påverkas genren streetstyle-bilder till den nya bloggkontexten?”. Uppsatsen har en performativ utgångspunkt och hör hemma på området visuella kulturstudier. LÄS MER

  2. 2. Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emmie Thurn; David Gustafsson; Jasenko Arsenovic; [2011]
    Nyckelord :Entry mode; SME; Porters Five Forces; Resource Based View; SWOT‐analys;

    Sammanfattning : Titel: Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar Kurs: 2FE03E ‐ 15 hp. Kandidatuppsats Författare: David Gustafsson 870926, Emmie Thurn 880909, Jasenko Arsenovic 890119 Bakgrund: Globalisering och inträde på internationella marknader har för SME blivit en trend. LÄS MER

  3. 3. Globalt mode på en lokal marknad : - En case study av H&M och hur de väljer att profilera sig i deras globala kampanj, Conscious Collection

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sanna Henriksson; Angelica Widén; [2011]
    Nyckelord :Globalisering; profil; H M; kommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Surfa på den tredje vågen : – svenska mode- och livsstilsföretags förmåga att fånga trender

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexandra Ivanisevic; Frida Jeppsson; Sandra Wiberg; [2010]
    Nyckelord :Trender; Marknadsstrategi; Tredje vågen; Individualisering; Globalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vi lever i ett samhälle som präglas av digitalisering och som i ochmed det är i ständig utveckling. Trender kommer och går påmarknaden vilket innebär många förändringar som företag måsteta i beaktning. LÄS MER

  5. 5. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER