Sökning: "mode konsument"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden mode konsument.

  1. 11. Visuell kommunikation : En studie om könsneutralt mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nikola Ameli; Isabela Schachinger; Natela Khrikina; [2017]
    Nyckelord :Gender neutral clothing; Blurred gender lines; Concept; Fashion industry; Message; Communication; Könsneutral; Könsöverskridande; Koncept; Stereotyp; Modebranschen; Budskap; Kommunikation;

    Sammanfattning : Hur kan modeföretag genom sin kommunikation leva upp till sina koncept om könsneutralt mode? Under en längre tid har en debatt kring könsroller och könsuppdelning pågått, och modebranschens sätt att skildra män och kvinnor har kritiserats hårt. Modet framhäver vad som skiljer sig mellan det manliga och det kvinnliga alltmer, samtidigt som fler modeföretag börjar förmedla koncept om könsneutralt mode. LÄS MER

  2. 12. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Camilla Johansson; Tabita Hultqvist; [2017]
    Nyckelord :Informatics; Interaction design; Information architecture; Responsivity; Principles of design; E-commerce; Small-N research; Informatik; Interaktionsdesign; Informationsarkitektur; Responsivitet; Designprinciper; E-handel; Små-N-studie;

    Sammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER

  3. 13. Påverkan av kommunikation mellan företag och kundsegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Öman; Louise Tevell; [2017]
    Nyckelord :fast fashion; hållbart mode; produktlivscykel; marknadsföring; konsument; mode; påverkan; förändring;

    Sammanfattning : Området för denna studie är att studera kommunikation mellan företag och kunder. I studien har ett “fast fashion” företag används som exponent. Studien avgränsas till unga kvinnor 15-30 år då företaget har detta kundsegment som målgrupp.  Kommunikation är idag ett viktigt verktyg för företag att sända ut budskap. LÄS MER

  4. 14. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Sjöö; Jessica Bergstrand; [2016]
    Nyckelord :Kundanpassning; konsumentbeteende; mode; kläder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER

  5. 15. De-professionaliseringens effekter på featurejournalistrollen : En kvalitativ studie kring hur journalistrollen förändras

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Wigsen; Svärd Hanna; [2016]
    Nyckelord :Bloggar; journalistroll; entreprenörer; featurejournalister; deprofessionalisering; moderna medier; magasin; multimedia;

    Sammanfattning : I dagens medievärld är det svårt att skilja på producent och konsument då digitaliseringen har gjort att alla kan vara producenter. Samtidigt har journalistyrket länge genomgått en de-professionalisering där andra yrkesgrupper tar sig in i yrket. Att journalistiken blir mer styrd av publikens efterfrågan kan ses som problematiskt. LÄS MER