Sökning: "mode och trender"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden mode och trender.

  1. 16. Konsumenter väljer bort hållbart mode : En kvantitativ studie om klyftan mellan konsumenters vilja och handling vid köp av hållbart producerat mode

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Katerina Swensson Doschoris; [2020]
    Nyckelord :CSR; Hållbarhet; Hållbart producerat mode; Klyfta mellan vilja-handling; Utbud; Pris; Tillgänglighet; Trender;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Konsumenter väljer bort hållbart mode Författare: Katerina Swensson Doschoris Handledare: Kaisa Lund Examinator: Richard Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, kandidatarbete. LÄS MER

  2. 17. Towards Flexible Power Generation Short-term Optimization of a Combined Cycle Power Plant Integrated with an Inlet Air Conditioning Unit

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Weimar Mantilla Gutierrez; [2019]
    Nyckelord :Combined cycle gas turbine; Power augmentation; Flexibility; Inlet air conditioning; Thermal energy storage; Heat pump; Mixed-integer linear programming MILP; kombikraftverk; kraftförbättring; flexibilitet; inluftsbehandling; termisk energilagring; värmepump; linjär programmering; MILP;

    Sammanfattning : Combined cycle gas turbine power plants (CCGT), as part of the electricity generation fleet, are required to improve their flexibility to help balance the power system under new scenarios with high shares of variable renewable sources. Among the different possibilities to enhance the power plant performance, an inlet air conditioning unit offers the benefit of power augmentation and “minimum environmental load” reduction by controlling the gas turbine intake temperature using cold thermal energy storage and a heat pump. LÄS MER

  3. 18. Towards color compatibility in fashion using machine learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xinhui Wang; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fashion analyses, such as predicting trends and fashion recommendation, have been a hot topic. Color, as one of the dominant features of clothing, has great influence on people’s shopping behaviors. Understanding popular colors and color combinations are of high business value. LÄS MER

  4. 19. Från vagga till vagga : En studie om textilindustrins förutsättningar och arbete för att införa ett cirkulärt flöde av textilier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Louise Härnälv; Erica Britts; [2019]
    Nyckelord :cirkulär ekonomi; hållbart mode; textilindustrin; Agenda 2030; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Textilindustrin är en av de mest förorenande industrierna i världen och allt fler textilföretag inför fast fashion-liknande koncept med nyhetssläpp nästintill varje dag, i takt med att trender kommer och går. Hållbart mode ses ofta som en oxymoron, då fast fashionkonceptet kan ses som motsatsen till det långsiktiga perspektivet inom hållbarhet. LÄS MER

  5. 20. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nima Kadivar; Lina Eek Branzell; [2018]
    Nyckelord :Social media influencer SMI ; Word of mouth WOM ; Instagram; Marketing; Social media; Social media influencer SMI ; Mun till mun WOM ; Instagram; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER