Sökning: "mode varumärken"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden mode varumärken.

  1. 11. Varumärken och mångfald : En studie om mångfald hos olika varumärken på Instagram baserat på deras rasifierade följare.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Nisrit Ghebil; Lukas Peterström Larsson; Almir Cancarevic; [2018]
    Nyckelord :diversity; representation; fashion; racism; racial; mångfald; representation; rasifierad; rasism; mode;

    Sammanfattning : Ämnet vi valt för denna uppsats är mångfald och representation. Vi kommer att undersöka hur mångfalden på Instagram-flödet hos modehus påverkar deras icke-vita följare på Instagram. LÄS MER

  2. 12. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Theodor Bolin; Carl Sellman; [2018]
    Nyckelord :Brand equity; co-branding; low-budget brand; luxurious brand; fashion; pop culture.; Brand equity; co-branding; lågprisvarumärke; lyxvarumärke; mode; populärkultur.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER

  3. 13. Från hållbar profil till hållbar i varje led : En studie i hur medvetna modeföretag kan utforma och följa en hållbarhetsstrategi vid expansion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Märta Stammarnäs; [2018]
    Nyckelord :expanding companies; sustainable fashion; circular design; sustainable operations; procurement strategy; textile growth; expanderande företag; hållbart mode; cirkulär design; hållbar verksamhet; anskaffningsstrategi och textil tillväxt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom en kvalitativ forskningsmetod analysera hur mindre varumärken arbetar med - och i framtiden kan och ämnar arbeta med hållbarhetsstrategier i förhållande till expansion. Denna uppsats analyserar både företag och företags hållbarhetsrapporter samtidigt som den ger forskares syn på ämnet. LÄS MER

  4. 14. Fashion E-Commerce in the 3D Digital Era : A 3D Interactive Web User Interface for Online Products

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Hanyue Zhou; [2018]
    Nyckelord :3D Web User Interface; Fashion E-commerce; Customer Experience; 3D webbgränssnitt; Fashion E-handel; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Fashion brands have always been avant-garde in embracing new technologies and new formats of retail business models. The rapid development in 3D digital technologies, including 3D scanning, 3D modelling and 3D web rendering, have brought many new opportunities to the fashion industry, especially in shaping the future fashion e-commerce. LÄS MER

  5. 15. Strävan efter kundlojalitet : Utformning av lojalitetsprogram och avgiftsbaserade medlemskap i textilbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Forsberg; Olivia Larsson; [2018]
    Nyckelord :Loyalty programs; customer loyalty; monetary and nonmonetary rewards; loyalty program fees; Lojalitetsprogram; kundlojalitet; monetära och icke-monetära förmåner; medlemsavgifter;

    Sammanfattning : Utmaningarna med att befinna sig i en ständigt föränderlig bransch som mode- och textilindustrin har visat sig vara stora. Konkurrensen företag emellan ökar och kunder har därmed blivit allt mindre lojala till enskilda varumärken. LÄS MER