Sökning: "modebloggar i sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden modebloggar i sverige.

  1. 1. Professionella bloggar - girl power eller genusfälla?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Jessica Lundmark; [2012]
    Nyckelord :social class; gender; individualization; professional blog; young girl; blondinbella; kissie; fashion; shopping; entrepreneur;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ studie av de två största professionella bloggarna i Sverige, blondinbella.se och kissies.se. Studiens syfte är att ta reda på vilka markörer för klass och genus som kan hittas på bloggarna och utifrån dessa vilken bild av att vara ung tjej det är som förmedlas till bloggarnas läsare. LÄS MER

  2. 2. Placerad produktreklam i modebloggar : - En studie om placerad produktreklam i svenska modebloggar och dess påverkan på bloggläsarna.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jenny Behrami; [2012]
    Nyckelord :Blogg; modeblogg; placerad produktreklam; reklam i bloggar; marknadsföring i bloggar;

    Sammanfattning : Att marknadsföra sig rätt har idag blivit A och O för företag. För att överleva är det av högsta vikt att finna nya forum att placera sin reklam i. Idag finns det dock så mycket reklam som cirkulerar i samhället att företagen måste konkurrera om konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER

  3. 3. Den rosa scenen – bloggar som formar unga tjejers självbild

    C-uppsats,

    Författare :Merete Frisenbrink Lassen; [2011]
    Nyckelord :Blogg; bloggläsare; tjej; självbild; roll; inspira;

    Sammanfattning : Problem/bakgrund:Bloggar har genom de senaste åren fått ett stort genomslag i Sverige. Modebloggar och dagboksbloggar somdomineras av unga tjejer är de som har haft störst succé. Detta innebär att några unga tjejer genom sin blogg haruppnått en kändisstatus och därmed blir förebilder för andra unga tjejer. LÄS MER

  4. 4. Personliga varumärken i bloggar - Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sig själva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sigsjälva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Tina Dolk; [2010]
    Nyckelord :bloggar; Isabella Löwengrip; Kenza Zouiten; personliga varumärken; blogginnehåll;

    Sammanfattning : Titel: Personliga varumärken i bloggar Författare: Tina Dolk Handledare: Margaretha Rönnberg, Högskolan i Gävle Kurs: C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap C, Högskolan i Gävle Nyckelord: modebloggar, blogginnehåll, personliga varumärken Problem: Modebloggar har fått stor genomslagskraft de senaste åren i Sverige. De unga tjejerna som driver dessa populära bloggar betraktas som kändisar. LÄS MER

  5. 5. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Schüler; Eva Dobosz; [2009]
    Nyckelord :affiliate marketing; blogg; mode; kommunikation; word-of-mouth; embedded marketing; äkthet; etik; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER