Sökning: "modebloggare"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet modebloggare.

  1. 1. Identitetsskapande på Lookbook : En undersökning av relationen mellan Lookbook och identitetsamt kläders betydelse

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Petter Lindström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med tanke på hur modevärlden ser ut idag, att så många har privata modebloggar och många modebloggare har gjort sig ett namn i branschen, är det ur ett socialpsykologiskt perspektiv viktigt att undersöka kvinnliga modebloggares tankar och upplevelser kring att presentera sig själv på internet och hur det är relaterat till deras identitet. Modebloggare är idag aktiva aktörer inom modevärlden som ofta samarbetar med stora modeföretag. LÄS MER

  2. 2. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rosanna Buhay; Emma Ingberg; [2014]
    Nyckelord :blog; personal brand; fashion blogger; differentiate; readers; social media; blogg; personligt varumärke; modebloggare; differentierad; läsare; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 3. "Man sitter i knät på varandra" : en studie om relationen mellan modebloggare och modejournalister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Frida Andersson; Mickaela Borg; [2014]
    Nyckelord :modebloggare; modejournalist; makt; konvergens; relationer; interaktion; PR-konsult; opinionsbildning ochmarknadskommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Modebloggare och dess läsare : En studie om hur unga kvinnor i Sundsvall och modebloggare uppfattar modebloggars verksamhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Daniela Nilsson; Monika Miranda Maureira; [2011]
    Nyckelord :modebloggar mode bloggar Sundsvall påverkan konsumtion;

    Sammanfattning : The Internet has become a communication system that includes a direct and personal communication as well as traditional mass communication. For example, the Internet has become a channel for self-publishing. It provides opportunities for discussion and blogs can be woven together into a dialogue between network users. LÄS MER

  5. 5. Modebloggars inflytande över konsumtionen inom den textila detaljhandeln

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Zandra Eriksson; Louise Persson; [2010]
    Nyckelord :blogg; modeblogg;

    Sammanfattning : Modebloggar är ett fenomen som har fått både ris och ros. Medans en del avfärdar det så har många företag insett fördelarna med att använda sig utav bloggar. De kan på ett billigt sätt få reklam som träffar exakt rätt målgrupp. LÄS MER