Sökning: "modebranschen segment"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden modebranschen segment.

  1. 1. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  2. 2. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER

  3. 3. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Widjestam; Amanda Skoglund; Rebecka Enevoldson; [2022]
    Nyckelord :symbols for sex; sexualization of women; marketing communication; digital marketing communication; fast fashion; marketing culture; sexual messages; Symboler för sex; sexualisering av kvinnan; marknadskommunikation; digital marknadskommunikation; fast fashion; marknadsföringskultur; sexuella budskap;

    Sammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER

  4. 4. Lyxens paradox : En kvalitativ studie om konsumenters ambivalenta förhållningssätt till lyxvarumärkens exponering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ringkvist; Victoria Olofsson; Malin Martinsson; [2022]
    Nyckelord :Luxury; Luxury Brands; Purchase motivation; Social Media; Brand Image; Exposure; Lyx; Lyxvarumärken; Köpmotivation; Social media; Varumärkesimage; Exponering;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier, som från början handlade om utbyte av information, har mynnat ut i en social närvaro. En social närvaro där man genom bilder, text och videos presenterar sig själv. Konsumenter kan numera obehindrat dela varumärkesrelaterat innehåll genom att till exempel visa nya inköp eller andra händelser av sitt liv. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Elin Enlund; Jennie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :The fashion industry; sustainability; packaging; e-commerce; drivers; institutional logics; barriers; product development; decision-making; LCA; platform; B2B.; Modeindustrin; hållbarhet; förpackningar; e-handel; institutionella parametrar; barriärer; produktutveckling; beslutsfattande; plattform; B2B;

    Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER